Negler

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Lillegutt har så fryktelig skarpe negler, og de ser relativt lange ut, men helt umulige å rive (slik vi hr fått beskjed om å stelle dem). Noen tips?
 
Var akkuratt likt her. Tok en liten neglklipper og det gikk helt fint p klippe de. [emoji4]
 
Jeg filer ;)
 
Jeg prøvde å rive. Gikk ikke. Jeg prøvde å file. Klarte ikke det heller. Jeg klipte med babyneglesaks og det funka gull. Føler jeg har bedre kontroll enn med negleklipper. Jeg hadde heldigvis liggende, vi hadde et sett fra tommy teepee til storebror.
 
Vi filer. Fikk beskjed på sykehuset at vi ikke måtte klippe så tidlig fordi hud / negl går sånn i ett nå helt i starten.
 
Får prøve å file, men han vil helst ikke t jeg skal røre så føler at det blir som å slåss med en villkatt
 
Lillegutt har så fryktelig skarpe negler, og de ser relativt lange ut, men helt umulige å rive (slik vi hr fått beskjed om å stelle dem). Noen tips?

Du trenger absolutt ikke rive, det øker jo sjansene for å rive neglen for langt ned. Kjøp en neglesaks for babyer (med butt tupp og bøyd blad), eller en neglesaks for baby. Det funker veldig fint. :)
 
Vi filer. Fikk beskjed på sykehuset at vi ikke måtte klippe så tidlig fordi hud / negl går sånn i ett nå helt i starten.

Neida, så lenge man dytter fingertuppen litt ned er det lett å klippe neglen. Neglen er separat fra huden akkurat som hos voksne, men babyer og eldre har ekstra myk hud som gjør at man må jobbe litt for å komme til neglen. :)
 
Får man virkelig beskjed om å rive? Herregud... kan jo brått rive for langt opp da jo.. skummelt. Hadde prøvd med en liten neglsaks jeg da, var det jeg syntes var lettest sist i alle fall :)
 
Back
Topp