Negler og baby

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Jeg pleier å få gele lakk (litt usikker på hva det kalles på fagspråket) ca hver tredje uke på mine egne negler. Lakk som ikke går av, men må files. Nå er det fire uker til termin og tenker i grunn at jeg skal file ned neglene og ha uten lakk til jeg har kommet i rutiner med babyen etc. Hvilke erfaringer har dere? Har dere født og forsatt fikset negler? Tenker også på lengden på neglene, hva er praktisk? Regner med det blir baby, baby og baby, og lite rom for velvære den første tiden:)

Bruker aldri lakk o.l. Så har ikke mye å bidra med der :p men har alltid hatt lange negler og jeg syns det ble upraktisk når lille kom. Nå er ho 4,5 mnd og jeg kjører fortsatt korte negler sånn for sikkerhetsskyld, vil ikke være uheldig å skrape eller stikke henne med lange negler ;)

Jeg har lange negler, men bruker sjelden lakk. Jeg endte opp med å klippe ned lillefingerneglene etter fødselen, for å lettere kunne hekte av babyen hvis han sovnet på puppen eller hadde skjevt grep. Det gikk greit å la dem vokse ut etterpå, da hadde han vokst litt slik at det var lettere å få fingeren i munnen hans uten å skrape ham opp.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har korte negler men prøve med løsnegler da minste var liten men synes det var så klønete.

Eg har halvlang. Må var førsiktig pga eg e redd å skapa i henne.

Jeg klippa mine når jeg fikk første, har lange til vanlig, men så ingen vits med det når nr2 kom. Gikk fint, klora han aldri. Hvis man er vandt med lange negler så klarer man jo "bruke" dem :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Alltid hatt fransk manekyr også etter at jeg fikk barn.Aldri vært noe problem her,har ikke kjempe lange negler

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Alltid hatt fransk manekyr også etter at jeg fikk barn.Aldri vært noe problem her,har ikke kjempe lange negler

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Tenker ikke lengden skal være noe problem jeg heller:) Men er mest spent på om jeg har kapasitet å få dem fikset rett etter fødsel?

Fikser neglene mine en gang i måneden, også når baby kom:) null problem:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har alltid hatt lange negler også da mine var babyer :) var ikke noe problem. Men jeg har bare mine naturlige negler da. Filer og ordner de selv :)

alltid hatt lange negler (naturlige) men når jeg har hatt baby så har jeg klipt dem kort.. kjedelig å stikke/klore babyen pluss at de smuldrer opp når man er så mye i vann ;) Vasker alltid henda mine ofte, men ekstra mye med baby :)

jeg har hatt støpte negler nå fast i 3 år, gele oppå mine egne. Trenger vedlikehold ca hver 5-6 uke og har overhode ingen planer om å slutte med det. Det er dessuten mindre fare for å klore babyen med de siden de er tjukkere enn vanlige negler :) Jobber på småbarn i bgh og ingen problemer i forhold til kloring, knapper, bleieskift eller å være mye i vann. Tenker å legge siste time før snuppa kommer til så tett på termin som mulig så jeg kan gå noen uker før jeg må ha ny time

Jeg syns det var best m korte negler med barn, så fort gjort å klore de :/

Bruker Gelish på korte negler, funker fint! Er mindre redd for å klore henne med Gelish på faktisk, siden neglene er tykkere og mindre skarpe enn uten :) Legger dem selv ca hver andre uke.

Trur ikkje du kjem til tenke på, eller sakne å fikse neglene rett etter fødsel uansett, og om du gjer det, får du nokon til å ta med seg baby på trilletur mens du får fiksa neglene:)
Eg har klipt mine kort når babyane har vore nyfødt, og hatt lengre etterkvart:)

Trur ikkje du kjem til tenke på, eller sakne å fikse neglene rett etter fødsel uansett, og om du gjer det, får du nokon til å ta med seg baby på trilletur mens du får fiksa neglene:)
Eg har klipt mine kort når babyane har vore nyfødt, og hatt lengre etterkvart:)

Det er helt sant. Det er vell det siste jeg kommer til å tenke på:) De blir nok filt ned og stelt naturlig:)

Jeg har alltid hatt veldig lange negler, men valgte klippe de helt ned når veslegutt kom. Mest praktisk fant jeg ut, videre at jeg var redd klore han:)
Nå har jeg bare neglelakk innimellom;)

Back
Topp