Neglene er ødelagt!

Rose88

Betatt av forumet
Neglene på føttene til frøkna vår er ødelagt av for trange sko.. Kjenner at jeg har enormt dårlig samvittighet for at vi ikke har vært flinkere til å følge med på det :( Er de ødelagt for alltid eller kan de gro seg fine igjen? Hun er 2 år.
 

Vedlegg

  • 9EB0D2CA-BC04-41A8-8D8A-9A7C792B311A.jpeg
    9EB0D2CA-BC04-41A8-8D8A-9A7C792B311A.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 126
  • FDA179F9-84D8-408D-9822-C89597437E0D.jpeg
    FDA179F9-84D8-408D-9822-C89597437E0D.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 122
Neglene på føttene til frøkna vår er ødelagt av for trange sko.. Kjenner at jeg har enormt dårlig samvittighet for at vi ikke har vært flinkere til å følge med på det :( Er de ødelagt for alltid eller kan de gro seg fine igjen? Hun er 2 år.
Klipp det som kan klippes og så kan du legge et lag med vannbasert neglelakk over for å holde på "flisene" om du vil.
De gror seg til igjen over sommeren tenker jeg:D Bare pass på at de får puste og gro store deler av dagene.
 
Klipp det som kan klippes og så kan du legge et lag med vannbasert neglelakk over for å holde på "flisene" om du vil.
De gror seg til igjen over sommeren tenker jeg:D Bare pass på at de får puste og gro store deler av dagene.
Takk for tips! Men de har bøyd seg innover også :( Hvor langt inn skal man klippe de egentlig?
 
Det ser egentlig veldig overfladisk ut, så klipp rett over og gi de tid og ro, så blir det bra :) Klipp de så det er litt "free edge" å gå på, klippes det for kort kan det være ubehagelig.

Så lenge de ikke er missfarget går det stort sett bra! Ser ofte værre ut enn det er, men dette er nok mest overfladiske skader.
 
Takk for tips! Men de har bøyd seg innover også :( Hvor langt inn skal man klippe de egentlig?
Som Kykkelykkeliky skriver, klipp slik at det er en liten hvit kant på hver negl der fremdeles:)

Nå er dette på en voksen men bare for å se et eksempel.
 

Vedlegg

  • kak-pravilno-strich-nogti-na-nogah_edit_1636679599469531.png
    kak-pravilno-strich-nogti-na-nogah_edit_1636679599469531.png
    101,6 KB · Visninger: 81
Neglene på føttene til frøkna vår er ødelagt av for trange sko.. Kjenner at jeg har enormt dårlig samvittighet for at vi ikke har vært flinkere til å følge med på det :( Er de ødelagt for alltid eller kan de gro seg fine igjen? Hun er 2 år.

Gutten min sine negler ble også slik, og han er nettopp blitt 2. Tror ikke det bare skyldes for små sko. Vi fikk målt føtter i skobutikk og kjøpte sko med god plass til tærne og de ble likevel slik.
De blir dog bra igjen.
Som flere andre sier. Slipp rett av (ikke bue innover når du klipper, da kan de bli inngrodd). Hvis det er mye bra og varmt vær, bruk gjerne sandaler med åpen tå eller la hen gå så mye som mulig uten sko :) går bra selv om de har buet litt innover, skjedde her også, det retter seg opp igjen.
Etter snart en mnd med mye sandaler, barfot og vært flink til å klippe oftere (med en gang vi ser det er litt å klippe), så har neglene blitt veldig fine igjen.
 
Datteren min på snart 2 år har sånne tånegler og hun har for store sko
 
Sønnen min på snart 3år har også sånne negler, tror ikke det skyldes for små sko:)
 
Jeg sier som mange andre her, min datter på 2,5 sine negler ser også slik ut og med sikkerhet ikke hatt for små sko. Jeg pleier å si vi skal klippe klørne:rolleyes:
 
Back
Topp