Neglelakk

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Det er litt delte meninger om neglelakk etter hva jeg leser. Det er hovedsakelig 3 stoffer som kan være skadelige og alt avhenger jo av mengde og lufting mens man tar den på osv. Jeg forsøker å finne ut av om de neglelakkene jeg har kan brukes, f.eks Isadora. Hva gjør dere med neglelakk?

Mener jeg har lest i en av gravidappene at det går fint å bruke neglelakk så lenge den ikke inneholder formaldehyd :) kan ha vært i Graviditet+.. orker ikke styre så mye med neglene nå for å være ærlig, har hatt dem heeeelt korte siden corona startet, men det kan jo endre seg :)

Mener jeg har lest i en av gravidappene at det går fint å bruke neglelakk så lenge den ikke inneholder formaldehyd :) kan ha vært i Graviditet+.. orker ikke styre så mye med neglene nå for å være ærlig, har hatt dem heeeelt korte siden corona startet, men det kan jo endre seg :)
Ok, takk! Da ser jeg der og :) gidder heller ikke styre så mye men pga ivf og operasjoner har jeg gått på så mye hormoner at jeg har fått «hormon negler« med riller i. Ser bare ikke så fint ut når jeg skal bort så prøver å sjekke muligheten :)

Jeg bruker neglelakk. Har tynne, skjøre negler, så liker å ha et mer eller mindre nøytralt lag på for å beskytte de.

Ifølge helsenorge skal ikke det være noe problem. Tenker det kanskje er annerledes om man jobber i neglesalong eller noe sånt.

Så får vi se om ting endrer seg pga. smittevern utover høsten. Men da er det det, og ikke graviditeten, som stopper meg :happy:

https://helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid

Screenshot_20200730_161035_com.android.chrome.jpg

Det er litt delte meninger om neglelakk etter hva jeg leser. Det er hovedsakelig 3 stoffer som kan være skadelige og alt avhenger jo av mengde og lufting mens man tar den på osv. Jeg forsøker å finne ut av om de neglelakkene jeg har kan brukes, f.eks Isadora. Hva gjør dere med neglelakk?
Jeg bruker Essie :) Den er 3-free, og underlakken jeg bruker er 5-free.

Jeg ante ikke dette, men bruker om jeg trenger.

Back
Topp