Neglelakk

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
R

RoseBusk

Guest
Er det ok at ett barn på halvannet år får bruke neglelakk?

Har aldri tenkt over det før, men legger meg sjeldent oppi andres småvalg. Så..
Greit for meg :)

Tja har sett flere barn som er interessert i å få det samme som søsken eller foreldre. Både jenter og gutter (halvannetåringer har ikke så stort kjønnsfokus)

Tenker det er ok å ha på litt om de tilfeldigvis er der når noen andre tar på, men at en ikke trenger initiere at barnet får det bare for å pynte barnet.

Hvis de vil det selv så hvorfor ikke, det er jo en del av utforskning av egen identitet

Hvis det er barnets ønske seg jeg ikke noe problem med det :)
Verre med øredobber o.l. Spør du meg. Neglelakk kan vaskes av/går vekk av seg selv til slutt

Hvis det er barnets ønske seg jeg ikke noe problem med det :)
Verre med øredobber o.l. Spør du meg. Neglelakk kan vaskes av/går vekk av seg selv til slutt
Der er jeg enig med det.
Frøkna begynte å mase om øredobber veldig tidlig, vi løste det med å kjøpe slike øredobb-klistremerker.
Fikk hull i begynnelsen av andre klasse, men spurte om det fra hun var 2,5 år

Har holdt igjen fordi mannen ikke har syntes noe om det på så små. Det lukter jo mye og har nok litt sterke saker i seg. Har prøvd å respektere det selv om lillebror ville så gjerne ha neglelakk som storesøster da han var 2 år. Nå er de 4 og 7 så det går det greit.

Det finnes lakk som vaskes av, heter snails.
Den hadde jeg brukt på så små barn. Hvis de hadde sett at andre fikk, og da ville ha. Hadde ikke tatt på bare for min egen del eller for å bevisst pynte barnet.

Frøkna her på snart 7 får av min, og gjort det et par-tre år nå.

Back
Topp