Neglelakk

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Til vanlig bruker jeg neglelakk hele tiden omtrent, synes det er så fint. Nå som jeg er gravid så holder jeg meg helt unna pga lukten, er veldig skeptisk på å puste det inn nå.

Bruker du neglelakk nå som du er gravid?

Jeg er litt skeptisk til neglelakk/neglelakkfjerner og hårspray, så jeg holder meg stort sett unna, unntatt til spesielle anledninger. Men vet ikke om det er skadelig da. Synes bare lukten er litt for sterk. Bruker parfyme som vanlig.

Holder meg også unna, men det er mest fordi jeg kaster opp ved sterke lukter for tiden. Ikke verdt å bli kvalm for akkurat nå :)
Men vet ikke om det er noe vi skal holde oss unna egentlig?

Det er sjeldent jeg har ork til neglelakk. Jeg bruker det hvis jeg skal pynte meg, og reagerer ikke spesielt på lukten. Reagerer derimot veldig sterkt på såper og alt som inneholder parfyme, så det har blitt bannlyst i huset.

Jeg bruker negllakk, og neglakkfjerner. Lakker og styrer uten å bry meg. Er faktisk ikke farlig om du ikke jobber med det 9 timer i døgnet. Da skal man helst bruke maske. Så lenge du selv takler lukten så er det null problem[emoji173]️[emoji300]️

Det har jeg faktisk ikke ofret en tanke! :P før hadde jeg alltid perfekt lakkede negler i alle mulige farger, men har den siste tiden ikke hatt tid eller ork til å opprettholde det.. men jeg lakket dem før julebord, og kommer til å gjøre det igjen nå i forbindelse med jula :)

Jeg har kun Little Odine neglelakker (inneholder kun vann, fargepigmenter og kvae), kuttet ut vanlige neglelakker for mange år siden. Syntes uansett at sånt tar for mye tid, så det blir generelt lite prioritert i hverdagen nå som jeg har barn :knegg: Nå bruker jeg heller ikke syntetiske parfymer, deodoranter med aluminium osv heller. Jeg har vært opptatt av dette i snart et par tiår, så jeg kutter det ikke ut kun fordi jeg er gravid. Dette er noe jeg genuint er opptatt av.. produkter som er bra for kroppen og bra for miljøet :)

Tja, i teorien bruker jeg neglelakk som vanlig. Men det betyr nesten aldri, fordi jeg ikke gidder [emoji23]

Bruker det når jeg vil. Ikke så ofte. Kan ikke bruke neglelakk i jobbsammenheng så blir hvis jeg skal i selskap eller noe. Parfyme bruker jeg de dagene jeg har arb.fri

Ja, jeg bruker neglelakk. Men jeg sitter ikke å sniffer, jeg gjør som man burde (gravid eller ei); sørger for god utlufting.
At ting lukter sterkt betyr ikke at det er farlig.

Back
Topp