Neglelakk?

Hummingbird

Elsker forumet
Hvordan er det med å lakke neglene? Synes å huske å ha lest at det ikke er så bra når man er gravid..

Husker jeg rett? Noen som vet? [:)]

oj, Dette har ikke jeg lest før:)

Jeg som ALDRI brukte neglelakk før men kjøpe en for en uke siden og brukt det for første gang på mange år;)

Pønte meg litt vettu:)

Holder meg faktisk unna. Alle giftige stoffer i neglelakk og fjerner går rett i blodbanene.Jeg ble faktisk gjort oppmerkesom på dette da mine kollegaer fra Kina-kontoret var på besøk i Stavanger; i Kina er det visst allmennkunskap...

Jeg som ALLTID bruker nude neglelakk...[:(]  ..har faktisk ofret dette enn så lenge...Ikke vet jeg om det er å overdrive.Kanskje? [8|]

sånn bryr ikke jeg meg om [:)] men så er ikke jeg sånn overdrevent nøye på mange andre ting heller [8D]

Har jeg aldri hørt om.
Bruker neglelakk av og til.

nei så lite som jeg lakker neglene så er det ubetydelig.[:D]

det er rart babyene overlevde før i tiden med alt som er funnet ut av i seneste tiden som er FARLIG!!

[8D]

Jeg lakket neglene i går faktisk, ble veldig uvel av lukten så det skjer nok ikke igjen før gullet er ute[;)]

ORIGINAL: fillifjonka

det er rart babyene overlevde før i tiden med alt som er funnet ut av i seneste tiden som er FARLIG!!

[8D]

sign.

Åh, det har jeg aldri hørt om..

Jeg har alltid bitt negler, men har sluttet spontant i begynnelsen av dette svangerskapet. Så nå har jeg lange lekre negler, og har pyntet meg med neglelakk en og annen gang [8D]

Tror ikke jeg kommer til å tenke noe mer over det, men hvem vet.. [:)]

Dette har jeg faktisk ALDRI hørt om før![8|][:D]
Jeg er ingen ivrig neglelakk-bruker, men har jeg lyst til å pynte neglene, så kommer jeg til å gjøre det.[;)]

Da skal jeg lakke neglene mine med god samvittighet [:)]

ORIGINAL: november86

[8D]

sign.

hehe, sign [;)]

ORIGINAL: Pidamor

[8D]

Det er jo litt fordi at i de tilfellene babyene ikke overlevde, så så man ikke årsakssammenhengen slik man gjør i dag. Altså...det var antagelig mange "ulykker" pga. de tingene vi blir advart mot i dag, men siden de ikke visste om dem lette de heller ikke etter dem som årsak. Så det er ikke slik at "de tålte det før i tia" liksom...

Men jeg tror neppe neglelakk var én av de tingene :p

Ja så klart det er jo kjempe bra at legene og spesialistene har klart å knytte sammen forskjellige matvarer og bakterier som til vanlig ikke
er farlig, men som gravid må man passe på.
men noen ganger synes jeg det blir helt på grensen, en periode var jo jordbær KJEMPE skummelt å spise som gravid, negle lakk er fy fy og man skal for all del ikke ta noen form for smertestillende lengre.
Bestefar sier alltid at det er jo helt utrolig at barn før i tiden i det hele tatt ble født,
og om de i så fall ble født var det jo bare på hengende håret at de overlevde oppveksten sin der de lekte i noe så skummelt som ikke EU godkjent sand osv osv.

Har ikke hørt dette før [&:]

Har ei tante jeg, som mente at jeg ikke kunne bruke parfyme, fordi det gikk over i blodet mitt og videre til barnet [&:] Skal vi følge alle råd, så kan vi snart ikke sove, da kjenner man jo ikke liv over noen timer! " Kan være veldig farlig det altså jenter, så nå må dere holde dere våken og skriv ned minste bevegelse ! "

neglelakk?!?seriously? det har jeg aldri hørt noe om. Uansett så syns jeg kanskje det høres litt overhysterisk ut. Man åpner jo ikke neglelakken og putter den opp i nesa liksom. Og man fygller jo bensin, vasker hus med div. vaskemidler, +++. Og neglelakken er jo ikke lenge åpent om gangen. Nei-her lakker jeg neglene med god samvittighet![:D]

ORIGINAL: siven79

Næ, det synes jeg er å overdrive litt.

Lakke negler og fylle bensin og sånn, det må da ikke være noe krise.

Blir mye hysteri ja...Da kan man jo til slutt ikke gå i byen da for der er dte jo mye eksos...

TA på neglelakk så mye du vil du [;)]

Back
Topp