Neglelakk uten farlige stoffer

Lolipop

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Sensommerbarna 2016
Jeg lurer på om noen kjenner til neglelakk-merker uten alle disse farlige stoffene. Jeg har undersøkt endel, og til nå har jeg kun funnet Deborah Lippmann. Men det er nesten kun å få tak i på nettet, og litt dyrt (150kr). Så jeg lurer på om det finnes flere jeg har oversett.

Har dere tips?
 
Tusen takk! Jeg hadde hørt rykter om essie før, og spurte om det på apoteket, og de kunne ikke gi noe svar. Regner med at blogger her forteller dette fordi hun har undersøkt det grundig.

Da skal jeg utforske essie's farger ;) :)
 
Ja, når hun skriver at hun holder seg unna én type, så må man jo tro henne når hun ramser opp de som skal være trygge:)
 
Det er ikke farlig å bruke neglelakk, uansett hvilken type du bruker.
Hvis du derimot vil lakke neglene til barna, og de ikke er så flinke til å ikke putte fingrene i munnen o.l, kan du bruke dette merket:
https://www.sprell.no/produkt/rosa-neglelakk-cherry-queen

Uten å være kjemiker, så vil jeg si at det er feil. Det finnes flere stoffer, toluen blant annet, som er farlig ved innånding. Det er ikke store mengder, men nok til at jeg velger utenom.
 
Uten å være kjemiker, så vil jeg si at det er feil. Det finnes flere stoffer, toluen blant annet, som er farlig ved innånding. Det er ikke store mengder, men nok til at jeg velger utenom.

Alt er farlig hvis du tenker på det sånn.
Det er farlig å puste inn eksos også, og jada, du kan velge bort å bruke neglelakk, eller bruke merker uten "farlige" kjemikalier, men du får i deg mye flere potensielt farlige stoffer ved å spise vanlig mat og puste luft, enn du gjør ved å bruke vanlig neglelakk en gang i blant..
 
Alt er farlig hvis du tenker på det sånn.
Det er farlig å puste inn eksos også, og jada, du kan velge bort å bruke neglelakk, eller bruke merker uten "farlige" kjemikalier, men du får i deg mye flere potensielt farlige stoffer ved å spise vanlig mat og puste luft, enn du gjør ved å bruke vanlig neglelakk en gang i blant..

Da er det jo greit å velge bort det skadelige en kan unngå, da. ;)
 
Det finnes mye farlig i verden, men neglelakk er ikke livsnødvendig for meg, derfor holder jeg meg til trygge produkter. Alt jeg har av kroppspleieprodukter er sikre. Det har det vært lenge før graviditeten. Det er, som du selv sier, så mye farlig, så da velger jeg trygge produkter alle steder jeg kan.
 
Det finnes mye farlig i verden, men neglelakk er ikke livsnødvendig for meg, derfor holder jeg meg til trygge produkter. Alt jeg har av kroppspleieprodukter er sikre. Det har det vært lenge før graviditeten. Det er, som du selv sier, så mye farlig, så da velger jeg trygge produkter alle steder jeg kan.

Samme her, kun blåkransprodukter kommer inn i huset her.

The Organic pharmacy og Kure Baazar har trygge neglelakker.
 
Back
Topp