Neglelakk som dekker bra?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Jeg vet det er noen damer her som er veldig glad i neglelakk, så da håper jeg dere kan komme med noen tips :)

Jeg lurer på om dere har noen neglelakker som dekker bra?

Synes de billige fra Cubus og lignende er fine i fargen, men man trenger jo 3-4 strøk med noen av de for å begynne å se ok ut på neglene...

jeg synes det er mye styr å legge på også flaser det av ifra dag nr 2 så ingen råd her ifra...

Jeg vet det er noen damer her som er veldig glad i neglelakk, så da håper jeg dere kan komme med noen tips :)

Jeg lurer på om dere har noen neglelakker som dekker bra?

Synes de billige fra Cubus og lignende er fine i fargen, men man trenger jo 3-4 strøk med noen av de for å begynne å se ok ut på neglene...
Rette tråden for meg [emoji13]

Jeg synes essie sine er best. Jeg legger ofte bare ett lag farge av den.

De fra H&M er også ganske gode til en billig penge.

Nailsinc er også ganske dekkende.

jeg synes det er mye styr å legge på også flaser det av ifra dag nr 2 så ingen råd her ifra...
Hva gjør du med neglene før du legger lakken?

For det har mye å si. Lakk sitter ikke på "skitne" negler. Fett og støv må helt bort.

1: jeg vasker hendene
2: vasker over med neglelakkfjerner
3: legger underlakk/basecoat
4: legger fargen
5: overlakk/topcoate

Jeg leste nå også at det kan være en fordel å "buffe" neglene før man legger basecoat, det vil gjøre at lakken fester seg bedre. Da ville jeg lagt inn buffing på trinn 2, før vask med neglelakkfjerner.
Og så bruker jeg nå essie sin topcoate for gel-lakk. En hvit, vridd flaske. Sist jeg la lakk, før 17.mai, holdt lakken seg i nesten 2 uker.

Hva gjør du med neglene før du legger lakken?

For det har mye å si. Lakk sitter ikke på "skitne" negler. Fett og støv må helt bort.

1: jeg vasker hendene
2: vasker over med neglelakkfjerner
3: legger underlakk/basecoat
4: legger fargen
5: overlakk/topcoate

Jeg leste nå også at det kan være en fordel å "buffe" neglene før man legger basecoat, det vil gjøre at lakken fester seg bedre. Da ville jeg lagt inn buffing på trinn 2, før vask med neglelakkfjerner.
Og så bruker jeg nå essie sin topcoate for gel-lakk. En hvit, vridd flaske. Sist jeg la lakk, før 17.mai, holdt lakken seg i nesten 2 uker.

og der har du svaret, nei passer på negelene er rene også legger jeg det på... jeg synes det er tidkrevende nok og er passe lei etter et strøk,.. hva vil det si å buffe neglene?

og der har du svaret, nei passer på negelene er rene også legger jeg det på... jeg synes det er tidkrevende nok og er passe lei etter et strøk,.. hva vil det si å buffe neglene?
Det er å bruke en sånn pussesak på neglene sånn at de ikke er blanke/glatte. At de mattes ned litt.

Rette tråden for meg [emoji13]

Jeg synes essie sine er best. Jeg legger ofte bare ett lag farge av den.

De fra H&M er også ganske gode til en billig penge.

Nailsinc er også ganske dekkende.
Var det jeg mente å huske [emoji14]

Takk for tips! Skal ut og se om jeg finner noe spennende etterhvert :) Synes det er så fint med neglelakk, men har bare to som blir pene nå [emoji14] (mørkegrønn og svart)

Var det jeg mente å huske [emoji14]

Takk for tips! Skal ut og se om jeg finner noe spennende etterhvert :) Synes det er så fint med neglelakk, men har bare to som blir pene nå [emoji14] (mørkegrønn og svart)
Hvilke fargenyanser er det? Har du bilde?
Kunne tenke meg en grønn [emoji4]

Jeg har kjøpt meg uvlampe og gellakk :) Lakken holder fint og flasser ikke og kan vare i alt fra 2-4 uker!

Back
Topp