Negativt svar på kromosom test

Det blir nok vanskelig å si noe om uten å ha mer informasjon.. står det noe om hvilken type genfeil? Vil tro du er innkalt til samtale for å få informasjon. Kanskje du kan ringe inn hvis du syns det er lenge å vente eller er bekymret for hva det gjelder? :)

Det blir nok vanskelig å si noe om uten å ha mer informasjon.. står det noe om hvilken type genfeil? Vil tro du er innkalt til samtale for å få informasjon. Kanskje du kan ringe inn hvis du syns det er lenge å vente eller er bekymret for hva det gjelder? :)
Nei sto ikke hvilken type genfeil. Bare at tok den gjennom utredning for barnløshet. Men det står at det ikke hsr noe å si for spontan aborter.

Den viser at jeg har en mindre genfeil. Mannen sin var fin. Og jeg har blitt henvist til rikshospitalet for samtale. Hva vil dette si?
Vi har vært hos medisinsk genetikk på Rikshospitalet :Heartred
Vært der mange ganger med oppklaring av gen/kromosomfeil hos meg. Jeg har noe som heter translokasjon. Min er balansert. Foster med ubalansert er ikke levedyktig.
Vi fikk tilbud om ivf med gentesting av embryo :)

Men hos oss er det 13% større sjanse for spontanabort.

Dere vil nok få masse hjelp og informasjon på medisinsk genetikk :Heartred

Vi har vært hos medisinsk genetikk på Rikshospitalet :Heartred
Vært der mange ganger med oppklaring av gen/kromosomfeil hos meg. Jeg har noe som heter translokasjon. Min er balansert. Foster med ubalansert er ikke levedyktig.
Vi fikk tilbud om ivf med gentesting av embryo :)

Men hos oss er det 13% større sjanse for spontanabort.

Dere vil nok få masse hjelp og informasjon på medisinsk genetikk :Heartred
Ja det er dit jeg skal og. Men vi får ikke ivf her i Norge. Allerede vært gjennom utredning men fikk avslag. Så det betyr ikke at jeg er syk da?

Ja det er dit jeg skal og. Men vi får ikke ivf her i Norge. Allerede vært gjennom utredning men fikk avslag. Så det betyr ikke at jeg er syk da?
Er det IVF eller PGD (preimplantasjonsdiagnostikk) dere har søkt om?
Jeg har translokasjon og er frisk. Det finnes jo mange typer genfeil som ikke nødvendigvis gjør en synlig syk, mens det kan påvirke f.eks fertilitet.
Håper dere får noen svar. Da vi fikk svar på prøven vår og hva det betyr for et barn med ubalansert translokasjon fikk vi tilbud om å søke PGD. Prosessen skal ha blitt en del enklere med åra :Heartred

Det sto i brevet at det ikke skal være grunn til at vi flere ganger aborterer osv.. Så kan ikke være det da. Vi søkte ivf.. Og tok da kromosom prøver. Men fikk avslag før jeg fikk svar på denne prøven.. Og skjønner ikke helt hvorfor de har henvist meg videre til samtale på riksen da?

Hva slags prøve er det man ta for å finne ut om man har genfeil? Vanlig blodprøve?

Så alle tar denne som rutine? Vi er ferdig med utredning og starter på stimulering når mensen kommer. Uforklarlig barnløse.
Vet ikke om det er forskjell fra klinikk til klinikk, men vi måtte skrive under et samtykke på at det kunne tas.

jeg tok en prøve,som de så ble ødelagt så måtte ta en ny. fikk vite i går at den var ikke ødelagt. Men de fant noe avvik så måtte ta en til. da syns jeg de kunne sagt det og vært ærlig. tok 5 mnd

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp