Negativt om bugaboo cameleon

glmag

Glad i forumet
Anyone?

Ingen som har noe negativt å si om den??? Skal se på den i morgen... Har hørt mye positivt, men greit å veie opp litt...

Har bare positive ting å si egentlig...

Vi er sykt fornøyd!!! (og stygg? Hmm, jeg synes den er fantastisk mye finere enn de mer tradisjonelle vognene, jeg [;)])

Noen negative ting kan man vel kanskje alltids finne...

Det er vanskelig å komme til i handlekorga under når man bruker baggen. Noen ganger må man løfte vogna litt ekstra høyt for å ikke stå bom fast i en hump i veien. Og den kan visst være dårlig på glatta (men vi bor på sørvestlandet, så har ikke så mye erfaring med vinter. Brukte den dog på fjellet i både vinterferie og påske, og det gikk utmerket)

Den er litt uvant å kjøre også før man blir vant med den.

Men ahhhh, det er så mange bra ting med den. Tror ikke du vil angre. Jeg synes den er topp både til å gå tur med (på grusvei i skogen) og å trille i byen med og å ha med seg på reise osv.

Det jeg ser kan være en utfordring, er jo de små hjulene... Men igjen så kan man jo få kjøpt vinterhjul...

ORIGINAL: MorraTeFreja™

...den er stygg....[&:][8D]

ja det synes jeg også..

Men om dere ikke synes den er stygg, så er jo ikke det noe å ta i betraktning akkurat[:D]

At noen synes den er stygg, endrer ikke mitt syn på den... Men om det er andre ulemper man burde være klar over før man evt. kjøper en så dyr vogn.

Vi hadde Emmaljunga Edge duo combi. Kjempefornøyd!!! Men jeg har plager med rygg/skuldre/nakke, og må ha en lettere vogn. Så vi har solgt Emmaljungaen.

ORIGINAL: glmag

Ingen som har noe negativt å si om den??? Skal se på den i morgen... Har hørt mye positivt, men greit å veie opp litt...

Veldig liten kapasitet i kurven under. (Den tåler bare 4 kg, altså ca 4 pakker melk) I noen tilfeller vanskelig å bruke annet utstyr enn Bugaboo til den og Bugaboo-tilbehør er dyyyrt. Ikke vuggefunksjon som på f.eks Simo og Emmaljunga og ikke spes fjæring.

Det er jo vuggefunksjon, bare at man tar i baggen istedetfor i styret.

Og på hjulene er det kjempegod fjæring.

handlekurven tar UTROLIG mye... jeg har hatt langt mer enn 4 liter melk i kurven.
Eneste jeg synes er litt dumt med den er at den ikke er så veldig god å trille med store barn i. Kan helle litt mot en side. For all del... heller det enn å trille på en stor emmaljunga.
Jeg er ikke så glad i å trille den på snø, men du skal sikkert ha vinterhjulene (som jeg ikke liker)
Jeg har heller 2 vogner. En OTH og en Buggis. De utfyller hverandre perfekt.  

ORIGINAL: Sjefsgaupa

Veldig liten kapasitet i kurven under. (Den tåler bare 4 kg, altså ca 4 pakker melk) I noen tilfeller vanskelig å bruke annet utstyr enn Bugaboo til den og Bugaboo-tilbehør er dyyyrt. Ikke vuggefunksjon som på f.eks Simo og Emmaljunga og ikke spes fjæring.

Liten kapasitet?? Jeg får så utrolig mye under jeg, at ikke simo eller noen slår det! Jeg får med meg det jeg vil under, med litt godvilje [;)]

Jeg har ikke denne vogna,sett flere i bhg til snupp. Er den ikke veldig lav?
Og hvordan er det egentlig å sove i den "dumpa" i sportsdelen?[8|]

ORIGINAL: MorraTeFreja™

...den er stygg....[&:][8D]

smaken er som baken[;)]

ORIGINAL: FlotteLotte

Jeg har ikke denne vogna,sett flere i bhg til snupp. Er den ikke veldig lav?
Og hvordan er det egentlig å sove i den "dumpa" i sportsdelen?[8|]

jeg synes ungene sitter og sover mye finere i bugabooen enn i en emmaljunga simo vogn.

Det er veldig mange delte meninger om denne vogna... Men, det finnes ikke mye negativt om den, og det er helt sant! Eneste jeg kan komme på, er at det er vanskelig å komme til i kurva når det er bag på den, og at den er litt lav ned til bagen..

Jeg synes den var DRIT stygg første gang jeg så den.. Men, begynnte å like den, lånte den av ei vennine for å prøve å ble frelst! Jeg elsker den vogna, den er kjempe god å trille, og den er utrolig tøff! Blir heller aldri lei av den, for man kan bytte så mange farger og tilbehør..

Når det kommer til den knekken, som alle kaller det.. Er det null problem! Sønnen min ligger som støpt i vogna, og sitter ennda bedre! Den er laget ergonomisk riktig, og skader verken rygg eller hofter..

Vogna er veldig spesielt i forhold til simo, emmaljunga, brio osv.. MEN, den selger bare mer å mer å blir bare mer populær hver dag... Det er urolig mange som triller den vogna idag, og jeg tror det blir bare fler.. Som alle kan se, er det mange som etterligner Bugaboo også nå.. Både Brio, Simo, Emmaljunga, Firstwheel, og mange fler har tatt etter Bugaboo.. Så noe riktig må de ha gjort [:D]

Om 10 år, ser sikkert alle vogner så moderne ut, og simo kommer tilbake som en `gammeldagsvogn` sånn som Silvercross har kommet tilbake f.eks [:)]

At det er et veldig kjent fenomen at skruene detter ut av hele ramma blir sjev.. gå på NM og vogndilla så vil du se at det er maaaaange som klager på dette.. understella er en svakhet på de... der kan det faktisk være lønnsomt å kjøpe brukt slik at man vet om understellet har hatt problemer.. jeg kjenner 3 stk som har bugaboo, dette har sjedd det alle 3.. de har fått nye understell med engang, så bugaboo er klar over problemet..

så ligner den jo på en rulator da[8D] men der er jo smaken som baken, delt.. så det må du ikke høre på[;)]

At noen synes den er stygg, endrer ikke mitt syn på den... Men om det er andre ulemper man burde være klar over før man evt. kjøper en så dyr vogn.

Vi hadde Emmaljunga Edge duo combi. Kjempefornøyd!!! Men jeg har plager med rygg/skuldre/nakke, og må ha en lettere vogn. Så vi har solgt Emmaljungaen.

Jammen er ikke denne vognen du nå skal se på fryktelig lav? Jeg så en i tusenfryd nå i sommer, og syns den så bedre ut live enn på bilde, men syns også den var veldig lav...? Ungen ligger jo å sleper i asfalten...?

ORIGINAL: Lisekir

At det er et veldig kjent fenomen at skruene detter ut av hele ramma blir sjev.. gå på NM og vogndilla så vil du se at det er maaaaange som klager på dette.. understella er en svakhet på de... der kan det faktisk være lønnsomt å kjøpe brukt slik at man vet om understellet har hatt problemer.. jeg kjenner 3 stk som har bugaboo, dette har sjedd det alle 3.. de har fått nye understell med engang, så bugaboo er klar over problemet..

så ligner den jo på en rulator da[8D] men der er jo smaken som baken, delt.. så det må du ikke høre på[;)]

Det er sant at de plages med at skruene på 08 understellene detter ut.. Jeg har også opplevd det.. MEN, bugaboo er veldig behjelpelig å sender som regel helt nye understell.. Det tar heller ikke lang tid. Så det er veldig positivt... Man kan også sjekke skruene med jevne mellomrom, så detter de ikke ut.. Alle kan stramme dem selv med skrujern...

Så kan man også kjøpe det gammle understellet.. På de detter ikke skruene ut [;)]

Back
Topp