Vet du, jeg fikk høre nøyaktig de samme tingene som deg da jeg gikk med nummer 1. Men jeg tror at man tiltrekker seg det man frykter, og da ikke gir plass for de gode opplevelsene... så jeg valgte å bare jatte med. Barseltiden min skulle bli perfekt! Og det ble den.
Nå må du bare slappe av, for det vil du ikke kunne gjøre lenger om noen uker - Det er ikke så greit å slappe av nå heller, skal jeg love! Tenk alle plagene du blir kvitt, nei etter fødsel er det myyye lettere å slappe av. Dessuten sover de nyfødte myye! Bare husk å sove sammen med dem, og forlang at mannen tar hybelkaninene. Eller lei inn hushjelp, hehe :P
bruk tida på degselv, for etter fødsel er det ingen MEG lenger - Ikke før etter min fødsel orket jeg å sminke meg igjen, endelig kunne jeg se på fine klær, og gå turer, jeg blomstret skikkelig opp. Jeg følte at det var masse MEG-tid hele tiden! Dessuten går man jo på barseltreff o.l. og har det kjempekoselig flere ganger i mnd, så dette trenger du ikke bekymre deg for. Du får kanskje ikke tid til å dra på jordarundtreise akkurat nå, men det kan jo vente.
Når du har født blir livet fylt av bekymringer - som er der konstant - Synes selv det er mindre bekymringsfullt når jeg kan se barnet. Inni magen er liksom alt så usikkert. Du har ikke kontroll over noe. Når babyen er ute kan du fort se hva som er galt. Hvis noe er galt ;)
de fleste sliter med amming, nesten ingen opplever å ikke få vondt - Medias skyld at vi tror dette! Jeg synes ammemotstanderne stikker seg aaaltfor langt frem, og de som hadde problemer er veldig flinke til å sutre om det. Husk at det å amme en baby faktisk ikke er noen heksekunst! Jeg fikk "hjelp" på sykehuset, men det ble bare mas. Når jeg kom hjem la jeg babyen min til puppen, og tro det eller ei, så greide han det fint selv. Litt sår (men vil ikke kalle det vondt!) den første dagen, men det gikk over. Jeg brukte ikke ammeskjold eller brystvortekrem eller noe.
Jeg synes at barseltiden var fantastisk. Og vi får jo vårbarn, så været er definitivt på vår side, også. Faktisk, når folk godtet seg og spurte: "hehe, nå vil du vel ikke ha flere?" (for det kommer det også til å si) svarte jeg: å jo, jeg vil ha mange barn... men vil helst slippe å gå gravid!