Negative kommentarer fra pedagogisk leder i bhg

PrøverPåTredjemann

♡2014♡2023♡2025♡
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Hei! Jeg vil gjerne motta tips eller råd. :)
Yngstemann er 15 mnd gammel. Vi har bare behov for barnehage 2 ganger i uken, ettersom de andre dagene kommer mannen hjem innen jeg drar på jobb kl 14.

Babyen begynte i bhg i september og det har egentlig gått helt fint, men den pedagogiske lederen virker negativ til at han ikke kommer hver dag. Jeg har forklart til henne at hvis han går i bhg de dagene jeg jobber på ettermiddagstid, kommer vi ikke til å se hverandre. Jeg kommer hjem etter leggetid. Jeg synes at det er viktigere at babyen er med moren sin enn i bhg, i hvert fall når han er så liten. Men likevel så kommer hun med negative kommentarer hver gang...

Hva kan jeg gjøre for at hun skal akseptere at vi ikke skal levere i bhg hver dag? Situasjonen er slitsomt.

Husker vi begynte med 60% plass med eldstemann og da la de dagene sånn at det ikke skulle gå for lang tid mellom hver gang han var i bhg, sånn ift til helg blant annet. Da blir det litt som å begynne på nytt hver gang, så kanskje det de vil unngå?

Yngstemann er 15 mnd gammel. Vi har bare behov for barnehage 2 ganger i uken, ettersom de andre dagene kommer mannen hjem innen jeg drar på jobb kl 14.

Babyen begynte i bhg i september og det har egentlig gått helt fint, men den pedagogiske lederen virker negativ til at han ikke kommer hver dag. Jeg har forklart til henne at hvis han går i bhg de dagene jeg jobber på ettermiddagstid, kommer vi ikke til å se hverandre. Jeg kommer hjem etter leggetid. Jeg synes at det er viktigere at babyen er med moren sin enn i bhg, i hvert fall når han er så liten. Men likevel så kommer hun med negative kommentarer hver gang...

Hva kan jeg gjøre for at hun skal akseptere at vi ikke skal levere i bhg hver dag? Situasjonen er slitsomt.
Har du spurt rett ut hvorfor hun er så negativ? Kan kanskje bli enklere å overbevise henne om du vet årsaken? :Heartred

Det er selvfølgelig opp til deg/dere hvordan dere ønsker å gjøre det når det kommer til barnehage, noe som er valgfritt å benytte seg av:Heartred Barnehagen er til motsetning til f.eks skole et sted barna "bare" skal passes på fordi de voksne ikke kan ta de med seg på jobb. Heia alle barnehager og barnehage ansatte altså! De gode er virkelig med på å bidra til store deler av barndommen for barna de har mellom 1 - 6 år:love7

Hun kan fortsette å være negativ men holder det for seg selv fra nå av mens dere fortsetter deres plan for deres hverdag, ellers kan dere alltids søke dere inn i en annen barnehage?

En samtale med henne som flere sier der dere begge kan forklare hvorfor dere tenker som dere gjør er nok fint, men når alt kommer til alt så er det din/deres beslutning som gjelder. Jeg har i hvertfall aldri hørt om barnehager som har "minstetid" på sine avdelinger så lenge man betaler for sin plass. Vi hadde ofte hele uker fri her og der utenom typiske ferie uker opp igjennom årene.

Oi, hørres ikkje ut som pedlederen bør jobbe i barnehage. Ansatte i bhg kan ikkje bestemme kor monge dagar et barn ska gå der.
Eg jobbe i bhg og har aldri hørt om et sånt tilfelle du beskriver.
Ta det opp med styrar i bhg.
Trives barnet ditt i bhg?

Back
Topp