Negativ test på dag 14 men ingen mens

Bkno0677672

Andre møte med forumet
Jeg har testet dag negativt på selve test dato men ingen tegn til mens! Kan det fortsatt være håp? Eller må jeg forberede meg at mens kommer ? IVF kan kanskje utsette mens? Noen som vet??

D jg har fått beskjed om er at hvis testen er negativ på testdato skal jeg teste igjen etter 2 dager hvis ikke jeg begynner blø. Men når jeg har testet negativt har jeg begynt å blø enten samme dag eller dagen etter :-) ring klinikken og hør :-)

Progesterontilskudd kan for enkelte faktisk holde igjen mensen selv om forsøket er negativt, men du bør teste igjen om et par dager for å forsikre deg om at det ikke har gått. Krysser fingrene for at du får deg en stor overraskelse! Fortsett med progesterontilskudd, dersom du tar dette, inntil du har et sikkert svar. Kontakt klinikken så fort det lar seg gjøre dersom mensen ikke dukker opp innen de neste par dagene (det er mulig du må få tatt en blodprøve dersom mensen ikke dukker opp, slik at man er helt sikker på svaret).

Lykke til!

Aaa;) takk for svar sluttet med progesterontilskud på fredag som legen sa! Håper jo jeg ikke får mensen da så klart men føler håpe er ute..

der jeg er tar de ikke blodprøver, og sier at testen på dag 14 regnes som ganske sikker. Jeg slutta på vaginaltablettene før jeg ringte sykehuset jeg.. skulle sikkert ikke gjort det, men sto nå det på arket jeg fikk med også. Hadde noen dager rundt dag 7-9 at jeg følte at nå er det no rart, så gikk det over og jeg gikk bare å venta på testedato så jeg fikk bekrefta negativ test og kunne slutte på medisin. Jeg ble fryyyktelig svimmel og det kjentes ut som bomull i hodet så jeg syns faktisk det var helt greit. Husker ikke hvor mange dager det var fra jeg slutta med tablettene til jeg fikk mens da, men tror ikke det var mer enn maks to dager :)

Jeg også skulle slutte med lutinus 2 dager før testdato - det er ulik praksis på dette:)

Back
Topp