Negativ test etter IKM?

B

Baby4?

Guest
Jeg har et spørsmål.. Testet på mandag, onsdag og torsdag. Ikm var onsdag. TR har enda ikke kommet. Har alltid like lange sykluser på 28 dager og har ikke gått på ppiller eller prevensjon som kan gjøre syklus ustabil i starten etter pilleslutt..
Er det sannsynlig at jeg allikevel er gravid? Hva annet kan det være som gjør at TR ikke kommer?
Har prøvd både tidligtesten til babyplan og cb digital med ukesindikator..
 
Noen tester gjerne ikke positivt før kanskje 1 uke etter ikm. Sykluser kan tulle i blandt, og du kan evt ha hatt EL senere enn antatt. Tester du etter EL?
 
Noen tester gjerne ikke positivt før kanskje 1 uke etter ikm. Sykluser kan tulle i blandt, og du kan evt ha hatt EL senere enn antatt. Tester du etter EL?
Nei, jeg tester ikke EL. Har tenkt at vi ikke stresser med å bli gravide enda, men har ikke brukt prevensjon i 3 mnd. Tenkte mer å teste EL om det tok lang tid..
 
Nei, jeg tester ikke EL. Har tenkt at vi ikke stresser med å bli gravide enda, men har ikke brukt prevensjon i 3 mnd. Tenkte mer å teste EL om det tok lang tid..


Okei :) Som sagt kan sykluser variere fra mnd til mnd med kanskje bare 1/2 dager eller flere. Det kan også være ytre faktorer som kan påvirke; stress ol. Ellers har du muligens hatt EL senere enn dag 14 som er gjennomsnittet for en 28 dagers syklus. Ta en test igjen om noen dager dersom tr ikke dukker opp :)
 
Jeg er i akkurat samme situasjon..
Testet to dager før IKM, fikk negativ. Testet på IKM-dagen fikk negativ, og nå er vi her en dag etter og fortsatt ingen mens...
Så sykt irriterende å vente og lure!
 
Jeg er i akkurat samme situasjon..
Testet to dager før IKM, fikk negativ. Testet på IKM-dagen fikk negativ, og nå er vi her en dag etter og fortsatt ingen mens...
Så sykt irriterende å vente og lure!
Ja, det er veldig kjedelig. Tok ny digitaltest i dag med morgenurin og alt og den var negativ..
 
Okei :) Som sagt kan sykluser variere fra mnd til mnd med kanskje bare 1/2 dager eller flere. Det kan også være ytre faktorer som kan påvirke; stress ol. Ellers har du muligens hatt EL senere enn dag 14 som er gjennomsnittet for en 28 dagers syklus. Ta en test igjen om noen dager dersom tr ikke dukker opp :)
Ja, det er jo en mulighet.. Har aldri opplevd det før. Kun uregelmessig første syklus etter fødsel, aldri ellers.. får vente litt til. Hvor forsinket kan en EL være da?
 
Jeg fikk positiv 18 dpo sist svangerskap. Da hadde jeg El en uke senere enn antatt, selv om jeg fikk positiv el-test. Som regel er det El som er seinere når mensen er forsinka:happy:
 
Jeg testet positivt 3 uker etter ikm. EL var kraftig forsinket, men plutselig kom den og spiren satt. Venter på ul for å finne ut hvor langt jeg er på vei siden første dag i siste mens ikke kan brukes :p
 
Ja, det er jo en mulighet.. Har aldri opplevd det før. Kun uregelmessig første syklus etter fødsel, aldri ellers.. får vente litt til. Hvor forsinket kan en EL være da?


Det kommer helt ann på, personlig kunne min el variere fra syklus dag 14-18, derfor var jeg nødt til å starte testingen fra cd 12 hver gang. Dermed hadde jeg også forskjellige sykluslengder periodevis, mellom 29-31 dager, men ikke hver gang.
 
Du kan være gravid med lav hcg stigning - kan ha vært kjemisk? Eller har du hatt mye stress?
- Jeg gikk 5 dager over TR i begynnelsen av januar også fikk jeg TR 5 dager før tiden i slutten av januar - aner ikke hva det var men mistenker at det var en kjemisk siden jeg fikk antydning til strek (som forsvant like fort som den kom). Vent et par dager med å ta ny test igjen eller bestill time hos lege for å sjekke hcg verdi :love2
 
Du kan være gravid med lav hcg stigning - kan ha vært kjemisk? Eller har du hatt mye stress?
- Jeg gikk 5 dager over TR i begynnelsen av januar også fikk jeg TR 5 dager før tiden i slutten av januar - aner ikke hva det var men mistenker at det var en kjemisk siden jeg fikk antydning til strek (som forsvant like fort som den kom). Vent et par dager med å ta ny test igjen eller bestill time hos lege for å sjekke hcg verdi :love2
Ja, jeg mistenker jo det. Eggløsning kan jo ha vært sen også, men er jo litt rart når jeg alltid er på 28 dager. Skal ta ny test mandag. Fortsatt ingen mens‍.. Hvis den fortsetter å være negativ tar jeg en sjekk hos legen.

Ikke vært noe unormal stress heller..
 
Slik er testen nå..
 

Vedlegg

  • Snapchat-64689839.jpg
    Snapchat-64689839.jpg
    5,5 KB · Visninger: 23
Det er ikke rart i det hele tatt om eggløsningen er akutt forsinket :p som prøver, har jeg oppdaget selv at; joda, før prøving har jeg hatt relativt stabile sykluser.. også får man akutt en syklus som er en del lengre. Kjempetypisk når man begynner å prøve, selv om det ikke er noe spesielt som forårsaker det. Kroppen får en midlertidig prestasjonsangst på EL, virker det som :p

Forøvrig ser streken du la ut lovende, prøv gjerne en ny test litt senere :)
 
Back
Topp