Negativ graviditetstest etter MA?

Ninus1

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Septemberlykke 2021
Hvis dere testet - hvor lang tid tok det før dere fikk blank graviditetstest etter MA? Sluttet å blø i går etter 8 dager, tok test i dag og fortsatt svak positiv. Tok også el test som var sterkt positiv så den slår jo også ut på Hcgen. Skal ta blodprøver til uken, men er så redd ikke alt er ute.
 
Hei. Jeg har vært hos gyn og sjekket, alt er ute, og har ikke blødd siden mandag. Nå er det 11 dager siden MA ble oppdaget og jeg var på sykehuset. Får fortsatt tydelige positive graviditetstester. Kan virke som om det tar tid før hcg er helt ute av systemet. Og jeg er 100%trygg på at det ikke er rester som ligger igjen og påvirker hcg, siden det ble sjekket både på sykehuset før hjemreis og hos gyn uken etter. Tror det bare må ta den tiden det tar :Heartred
 
Det kan ta litt tid ... På meg tok det mange uker, men det kom av at jeg hadde rester. Fint at du har en blodprøve til uken, da vil du nok få svar på ståa :)
 
Jeg fikk svak positiv 10 dager etter aborten, og nesten negativ gtest 16 dager etter. Den siste var så svak at jeg ikke har testet mer etter det. Jeg tok blodprøve 4 og 6 dager etter og de viste 75 og og deretter 50.5 hcg, så jeg visste før jeg testet at jeg hadde lite hcg og at den sank.
 
Fikk denne 5 uker etter min MA for litt over ett år siden (oppdaget uke 12+0, stoppet utvikling ca uke6).
 

Vedlegg

  • 913311FA-FF0D-4242-83A0-B2369EB6591B.jpeg
    913311FA-FF0D-4242-83A0-B2369EB6591B.jpeg
    14,6 KB · Visninger: 59
Hei. Jeg har vært hos gyn og sjekket, alt er ute, og har ikke blødd siden mandag. Nå er det 11 dager siden MA ble oppdaget og jeg var på sykehuset. Får fortsatt tydelige positive graviditetstester. Kan virke som om det tar tid før hcg er helt ute av systemet. Og jeg er 100%trygg på at det ikke er rester som ligger igjen og påvirker hcg, siden det ble sjekket både på sykehuset før hjemreis og hos gyn uken etter. Tror det bare må ta den tiden det tar :Heartred
Kan man be om å få en sjekk om det er rester? Bare fått beskjed om å ta blodprøver og ikke noe mer, men føler meg ikke helt trygg på det..
 
Det kan ta litt tid ... På meg tok det mange uker, men det kom av at jeg hadde rester. Fint at du har en blodprøve til uken, da vil du nok få svar på ståa :)
Vil blodprøvene vise om jeg har rester igjen også? Jeg freaker ut for at det skal være mer igjen for jeg vil bare bli ferdig med dette NÅ!
 
Jeg fikk svak positiv 10 dager etter aborten, og nesten negativ gtest 16 dager etter. Den siste var så svak at jeg ikke har testet mer etter det. Jeg tok blodprøve 4 og 6 dager etter og de viste 75 og og deretter 50.5 hcg, så jeg visste før jeg testet at jeg hadde lite hcg og at den sank.
Takk! Jeg er jo bare 8 dager etter så håper det er normalt, men kjenner jeg sliter litt med at jeg kun skal ta blodprøver og ikke noe ultralyd for sjekk...
 
Takk! Jeg er jo bare 8 dager etter så håper det er normalt, men kjenner jeg sliter litt med at jeg kun skal ta blodprøver og ikke noe ultralyd for sjekk...

Helt enig! Jeg fikk heller ingen etterkontroll med ul etter MA. Det var noe jeg veldig gjerne ville ha, men de mente at det meste var ute. Jeg vet at syklus er i gang igjen, så jeg er betraktelig mindre urolig for rester etter at syklusen begynte. Så nå venter jeg bare på mensen, som antageligvis kommer om 10-12 dager. Hadde el nå i helgen.
 
Vil blodprøvene vise om jeg har rester igjen også? Jeg freaker ut for at det skal være mer igjen for jeg vil bare bli ferdig med dette NÅ!

Tror det kommer litt an på hva de forventer ifht utgangspunktet? For hadde du veldig høy hcg da du mistet, vil det ta tid, og da vil det sannsynligvis gjøre utslag på en prøve. Jeg tenker vel at det beste, foruten ultralyd for å sjekke for rester, er at du slutter helt å blø,og at du ikke blør en dråpe på over 48 timer.
Jeg skjønte jeg hadde rester fordi jeg hadde blodig slim (sorry detaljen) frem til neste mens. Trodde siste rest kom da, men så fortsatte det med det samme etter det også. Da var jeg til ultralydkontroll (privat) og fikk konstatert rester.
 
Kan man be om å få en sjekk om det er rester? Bare fått beskjed om å ta blodprøver og ikke noe mer, men føler meg ikke helt trygg på det..
Jeg fikk sms fra gyn et par dager etter jeg kom hjem fra sykehuset, om at jeg bare kunne ta kontakt hvis det var noe. Ringte da inn, og fikk time dagen etterpå. Var veldig godt å få pratet litt, og tatt en titt og så at alt var ok. Det var siste dagen jeg spottet litt, og kunne se at slimhinner allerede var klare og fine i livmoren, uten rester eller bloddannelser. Var veldig deilig med den sjekken, om så bare for åprate litt om hva jeg hadde opplevd og vært igjennom..
 
Hos meg tok det bare 8-9 dager etter dagen med Cytotec (husker ikke helt eksakt i farta) før jeg fikk negativ test. Hadde da hatt svake tester som ble tydelig svakere daglig i 2-3 dager. Tok en eggløsningstest samme dag jeg hadde negativ graviditetstest og den var også negativ, men ble positiv dagen etter. Men jeg hadde veldig lav hcg i utgangspunktet.
 
Tok første test 2 uker etter aborten, da var testen helt negativ :) Så den kunne nok vært negativ tidligere også.
 
Jeg hadde MA og ble tatt til utskraping da det ikke kom ut. Så kan være hcg går raskere ned da (?) vet ikke. Men 2 uker etter utskraping hadde jeg negativ test. Vi begynte prøve igjen og har en svak positiv test i hånda. Så er veldig usikker på om jeg er gravid igjen eller om det er hcg rester etter spontanaborten.
 
Back
Topp