Negativ blodprøve for eggløsning dag 21, men positiv graviditetstest 11dpo??

gilmoreBK

Flørter med forumet
Fikk på fredag den kjipe nyheten om at blodprøven på progesteron var negativ og at jeg ikke har hatt eggløsning. Men i dag (11 dpo) fikk jeg en positiv graviditetstest??? Den blodprøven kan vel ikke vise feil? HVIS jeg er gravid, vil det si at jeg ikke har nok progesteron??

Fikk på fredag den kjipe nyheten om at blodprøven på progesteron var negativ og at jeg ikke har hatt eggløsning. Men i dag (11 dpo) fikk jeg en positiv graviditetstest??? Den blodprøven kan vel ikke vise feil? HVIS jeg er gravid, vil det si at jeg ikke har nok progesteron??
Hm, det hørtes jo veldig rart ut. Progesterone skal jo øke hvis gravid. Hvor positiv var graviditetstesten? Kanskje du trenger progesteronstøtte?

Hm, det hørtes jo veldig rart ut. Progesterone skal jo øke hvis gravid. Hvor positiv var graviditetstesten? Kanskje du trenger progesteronstøtte?
Ja, veldig merkelig… det var en ganske tydelig strek både jeg og mannen min kunne se, og den var rosa (ikke grå). Men den var ikke supersterk. Vil det være for sent med progesteronstøtte hvis jeg allerede er gravid? Vi har prøvd i 4,5 år og hatt SA en gang så er livredd for at det skal gå galt hvis jeg faktisk er gravid

Ja, veldig merkelig… det var en ganske tydelig strek både jeg og mannen min kunne se, og den var rosa (ikke grå). Men den var ikke supersterk. Vil det være for sent med progesteronstøtte hvis jeg allerede er gravid? Vi har prøvd i 4,5 år og hatt SA en gang så er livredd for at det skal gå galt hvis jeg faktisk er gravid
Ikke for sent, men ville fått tak i det asap! Kjenner du en lege og har du et søndagsåpent apotek i nærheten så ville jeg fått tak i cyclogest.

Så rart.. Har dere tatt flere tester? Bare så du vet at den ikke var defekt? Jeg hadde også dratt til legen på mandag og tatt en HCG prøve

Men, du kan fint ha hatt eggløsning dagen(e) etter? Jeg tok progesteron prøve på dag tjue i desember, hadde eggløsning på dag 21 :knegg: Jeg prøvde å si det var unødvendig å ta den da eggløsningen ikke var kommet, men.. Verdien var da under fem (som forventet for min del, siden eggløsningen kom dagen etter).

Det er ikke for sent med progesteron.
Jeg begynte 14dpo da jeg fikk positiv test. Hadde fått positivt tidligere også, men ventet med å teste til 14dpo.

Når hadde du eggløsning da? De tar gjerne blodprøver for progesteron på dag 21 uansett når du har eggløsning, fordi legen "vet jo ikke når du har eggløsning, og driter i hva du *sier*" (ref, ung gynekolog). Men om du hadde eggløsning et par dager før bare, så vil jo progesteronet naturlig nok være under verdien den "skal" være.

Back
Topp