Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Å kjære vene for en NYDELIG gutt du har!!! Skjønner at det er vondt å se sine små streve, men dette vil han snart klare igjen!! Han er en sterk gutt og har verdens mest omsorgsfulle mamma, det er en fin oppskrift på bedring! Krysser fingrene for dere
Jeg tror ikke de små blir veldig plaget av den sonden heldigvis, min datter måtte også sondemates den første uken av hennes liv og hun virket ikke til å ha noe ubehag. Men håper for deres del at dere slipper sonden raskt, jeg erfarte nok litt mer trøbbel med ammingen pga det Når de har fått maten på enklere vis er det ikke alltid så enkelt å få de til å måtte jobbe for maten -noe de må når en ammer...
Sier som de andre her at det er veldig skjønn gutt dere har fått -jatakk til flere skrytebilder sier nå jeg
Hadde du den lenge du da? Er det jeg også frykter, men samtidig så sier de at se bruker sonden så han nettopp kan samle krefter til ammingen. Synes hver jordmor sier så forskjellig hva som er best for å få han til puppen!:S
Thale hadde sonden i litt over ei uke (mener jeg, det er 6 år siden og jeg noterte ikke ned datoer for alt).
Vi var ca ei uke på nyfødtintensiven pga litt lav oksygenmetning og sonden fikk hun med en gang for å kunne kontrollere blodsukkeret hennes pga min diabetes. Så ble vi flyttet over til vårt lokale sykehus for "ammetrening" og var der 2-3 dager til og det var først da de kunne ta ut sonden. Først fikk hun ikke helt tak pga litt små brystvorter og da vi prøvde ammeskjold gikk det seg til noe, men jeg synes hun virket å sovne raskt på brystet.. Så det var nok en god kombiansjon av dette som gjorde at vi ikke fikk til amminga. Pluss at jeg fikk et tåpelig råd på barneavdelingen at jeg ikke trengte å pumpe ut overskuddsmelka lengre for det ville regulere seg selv.. da begynte produksjonen å gå ned og det var ikke sjangs for å få den opp igjen :/
Men de sier jo og ofte at om babyen er sulten kan det være den blir slapp og ikke orker å suge også. Så det kan jo hende at det hjelper med sonde for en kort stund