Nedtur..

Bampsebompi

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
ImageUploadedByBV Forum1377783769.600072.jpg

Lillegutt vil ikke spise lenger, så nå må han ha sonde. :( det gjør vondt i mammahjertet når de har det ekkelt altså...

Så trasig da :/ Men han er fortsatt kjempenydelig ;)

Uff da, trist, stakkar liten..
Får så lyst til å ta han opp og kose på han - kjempenydelig er han :)

Huff da, kjedelig med en nedtur når alt gikk så bra. Men gi han noen dager til å få i seg litt næring, så skal du se han har overskudd til å spise selv igjen :-)

Sendt fra mobilen.

Å kjære vene for en NYDELIG gutt du har!!! Skjønner at det er vondt å se sine små streve, men dette vil han snart klare igjen!! Han er en sterk gutt og har verdens mest omsorgsfulle mamma, det er en fin oppskrift på bedring! Krysser fingrene for dere :-)

Så nusselig han ser ut der han ligger<3
Skjønner det er tøft som mor<3
Lykke til begge<3

Å kjære vene for en NYDELIG gutt du har!!! Skjønner at det er vondt å se sine små streve, men dette vil han snart klare igjen!! Han er en sterk gutt og har verdens mest omsorgsfulle mamma, det er en fin oppskrift på bedring! Krysser fingrene for dere :-)

Tnå, tusen takk. <3 ja, det er ekkelt. Alt gikk jo liksom på skinner! Men dere har nok rett. :-) blir litt smågal og overbekymret når man går innestengt her dagen lang også tror jeg..

Uffameg, ikke noe kjekt å se når de små strever. Håper han får matlysten tilbake etter noen dager med sonde.
Håper alt er bra med dere sånn ellers! :)

Uff ja det er trist å se sine små streve, men tenk at det er det beste for han. Sønnen min måtte ha en slik sonde da han ikke ville heller ha mat. Det hjalp jo veldig for han. Så du må tenke pos.:) skjønner det ikke er lett, men det går over:)

Han er bare så fiiin. Får lyst til å kose meg med han hihi;)

Så skjønn han er!! Skjønner det er dumt altså, men det tar seg sikkert opp igjen snart :)

Så nydelig gutt! Dette ordner seg!

------------------------------------------------------
IKM 07.09.13. PP1.
Har en gutt født juli '12.

Så utrolig herlig! Jeg smelter! :P Ser ikke ut som lillemann lider noe nød hvertfall. Han ser veldig tilfreds ut der han ligger :) Håper det går fremover, og at han snart får i seg næring på egenhånd igjen :)

Jeg tror ikke de små blir veldig plaget av den sonden heldigvis, min datter måtte også sondemates den første uken av hennes liv og hun virket ikke til å ha noe ubehag. Men håper for deres del at dere slipper sonden raskt, jeg erfarte nok litt mer trøbbel med ammingen pga det ;) Når de har fått maten på enklere vis er det ikke alltid så enkelt å få de til å måtte jobbe for maten -noe de må når en ammer...
Sier som de andre her at det er veldig skjønn gutt dere har fått :) -jatakk til flere skrytebilder sier nå jeg :)

Jeg tror ikke de små blir veldig plaget av den sonden heldigvis, min datter måtte også sondemates den første uken av hennes liv og hun virket ikke til å ha noe ubehag. Men håper for deres del at dere slipper sonden raskt, jeg erfarte nok litt mer trøbbel med ammingen pga det ;) Når de har fått maten på enklere vis er det ikke alltid så enkelt å få de til å måtte jobbe for maten -noe de må når en ammer...
Sier som de andre her at det er veldig skjønn gutt dere har fått :) -jatakk til flere skrytebilder sier nå jeg :)

Hadde du den lenge du da? Er det jeg også frykter, men samtidig så sier de at se bruker sonden så han nettopp kan samle krefter til ammingen. Synes hver jordmor sier så forskjellig hva som er best for å få han til puppen!:S

Hadde du den lenge du da? Er det jeg også frykter, men samtidig så sier de at se bruker sonden så han nettopp kan samle krefter til ammingen. Synes hver jordmor sier så forskjellig hva som er best for å få han til puppen!:S

Thale hadde sonden i litt over ei uke (mener jeg, det er 6 år siden og jeg noterte ikke ned datoer for alt).
Vi var ca ei uke på nyfødtintensiven pga litt lav oksygenmetning og sonden fikk hun med en gang for å kunne kontrollere blodsukkeret hennes pga min diabetes. Så ble vi flyttet over til vårt lokale sykehus for "ammetrening" og var der 2-3 dager til og det var først da de kunne ta ut sonden. Først fikk hun ikke helt tak pga litt små brystvorter og da vi prøvde ammeskjold gikk det seg til noe, men jeg synes hun virket å sovne raskt på brystet.. Så det var nok en god kombiansjon av dette som gjorde at vi ikke fikk til amminga. Pluss at jeg fikk et tåpelig råd på barneavdelingen at jeg ikke trengte å pumpe ut overskuddsmelka lengre for det ville regulere seg selv.. da begynte produksjonen å gå ned og det var ikke sjangs for å få den opp igjen :/

Men de sier jo og ofte at om babyen er sulten kan det være den blir slapp og ikke orker å suge også. Så det kan jo hende at det hjelper med sonde for en kort stund ;)

Sniker fra april13 :)

Vår lillegutt hadde også sonde i litt over ei uke. Han ble født 5 uker før termin.

Mens han fikk mat i sonden, lå han også ved brystet mitt og sugde. Slik at han ikke skulle bare ligge der og bli mett , slik at han "jobbet" for maten han fikk i sonden. Gikk kjempe greit :)

Og for en skjønn gutt du har. Gratulerer :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Thale hadde sonden i litt over ei uke (mener jeg, det er 6 år siden og jeg noterte ikke ned datoer for alt).
Vi var ca ei uke på nyfødtintensiven pga litt lav oksygenmetning og sonden fikk hun med en gang for å kunne kontrollere blodsukkeret hennes pga min diabetes. Så ble vi flyttet over til vårt lokale sykehus for "ammetrening" og var der 2-3 dager til og det var først da de kunne ta ut sonden. Først fikk hun ikke helt tak pga litt små brystvorter og da vi prøvde ammeskjold gikk det seg til noe, men jeg synes hun virket å sovne raskt på brystet.. Så det var nok en god kombiansjon av dette som gjorde at vi ikke fikk til amminga. Pluss at jeg fikk et tåpelig råd på barneavdelingen at jeg ikke trengte å pumpe ut overskuddsmelka lengre for det ville regulere seg selv.. da begynte produksjonen å gå ned og det var ikke sjangs for å få den opp igjen :/

Men de sier jo og ofte at om babyen er sulten kan det være den blir slapp og ikke orker å suge også. Så det kan jo hende at det hjelper med sonde for en kort stund ;)

Vi begynte med skjold idag vi også, så nå er han faktisk oppe i å drikke 50% fra puppen og 50% sondemat, så det går virkelig oppover! :-) jeg har også veldig flate brystvorter, så de trodde det var det som gjorde det ekstra vanskelig. Men det er da iallefall håp!:-) det var jo et tåpelig tips!! Her får jeg beskjed om å pumpe ut alt av overskuddsmelk, så jeg har nok:)

Back
Topp