nedtur....

mimime

Forelsket i forumet
uff...der fikk jeg den nedturen i dag, trodde sambo hadde rett til fri fra jobb, når jeg lå på sykehuset.. og at det var mulig å ta seg fri noen dager etter at vi kom hjem med nurket fra sykehuset..men nei da,kunn fri den dagen jeg føder, og den dagen jeg skal hjem.. så han som jobber fra tidlig om morran til seint på kvelden...er ikke ferdig på jobben før besøkstiden er over for lengst..
blir liggende der helt alene jeg da,uten gutten min i de 3 viktigste dagene i mitt liv[:(]
Blei helt uttafor her jeg nå,snufs!!!!
må klare meg helt på egenhånd

Jeg mener han har krav på 2 uker permisjon fra fødselen av. Men at det er opp til arbeidsgiver om det blir med eller uten lønn.. Sjekk det med trygdekontoret, kanskje de vet?

Alle jeg vet om ihvertfall har fått ta ut 2 uker permisjon fra fødselen. Noen har ikke fått lønn da.. men det har vært verdt å være hjemme alle 3 uansett har de sagt!

Huff da. skjønner godt at du ble nedfor nå ja..
Samboeren min får heldigvis to uker fri med lønn han i forbindelse med fødselen min av arbeidsgiveren sin. (Har ingenting med fedrekvoten å gjøre..) Så han skal være hjemme sammen med meg og den lille når vi kommer hjem fra sykehuset. Det ble jeg glad for iallefall.

Men han har ikke noe ferie han kan bruke da så han får vært sammen med dere de første dagene?

Samboeren din har rett til å ta ut 14 dagers omsorgpermisjon når du har født. Ikke sikkert han får betalt, men fri har han rett på.

Jeg tror det vanligste er å vente til mor og barn er hjemme fra sykehuset, men det sier loven ingenting om. Så jeg regner med at han derfor kan ta permisjon fra den dagen du føder, uten hensyn til når du reiser hjem med den lille!

ja..var liksom det jeg trodde også..at han kunne være hjemme i 2 uker sammen med meg..men han hadde spurt arbeidsgiveren sin om det,og han sa nei..
så jeg vet ikke jeg

Han har rett på 2 uker uten lønn etter fødselen...dersom arb.giver vil kan de gi han lønn,men dette er opp til hver enkelt arb.giver. MEN fri har han rett på!!!!
Min sambo jobbet mens jeg var på sykehuset, og tok de 2 ukene etter at jeg var kommet hjem, men de har rett på fri den dagen du føder og den dagen du skal hjem også!
Dette bør du sjekke med trygdekontoret.

Ja noen arbeidsgivere er ikke helt med tror jeg.. Grr..
Ordner seg nok skal du se [:)]

tusen takk for alle svar... fikk et lite håp nå i hvertfall[8|]
skal sjekke med trygdekontoret og høre hva han har krav på..ikke akkurat lyst til å bli helt alene de første dagene..

ORIGINAL: mimime

tusen takk for alle svar... fikk et lite håp nå i hvertfall[8|]
skal sjekke med trygdekontoret og høre hva han har krav på..ikke akkurat lyst til å bli helt alene de første dagene..

Nei det var jeg litt smånervøs for også.. Ikke peiling på små nyfødte i det hele tatt, så jeg så for meg å skulle være helt alene hjemme med den lille..
Nå blir vi to "grønnskollinger" istedet da.. He he

veit kor du har det,var aleine heime...mannen kunne ikkje ta fri pga arbeidspresset!!! pyton men slik er det bare.
Men han har rett på fri uten lønn,arbeidsgiver kan nekte løn i de to ukene,men mange får.Mannen min får kun ei uke m lønn av arbgiver...men det hjelpe lite når han jobber overtid frå januar til mai!!!!!!![:@]
Drit å vere gift med revisor,men gjer godt med peng da![:D]

jeg sjekka inne på barne og familie departementet, og der står det at han har rett til 2 uker fri i forbindelse med fødsel..under paragraf 31[:D]
så han arbeidsgiveren hans har ikke noe han skulle ha sagt..
skal ikke bølle med gravide kjerringer nei[;)] hehe..

tusen takk alle sammen!!!! veldig glad i dere nå ja....
" sleng suss til dere alle"

Nope, ingen bøller med gravide damer ass.. [8|]

Da ordner det seg nok for dere!! [:D]

Back
Topp