Nedtrapping xonvea

Firsttimer_

Betatt av forumet
Novemberlykke 2020
Sommerspirene 2025
Noen som har begynt nedtrapping av xonvea og vil dele sine erfaringer? Har prøvd to ganger å droppe dosen midt på dagen, men ender alltid med å ta den for jeg kjenner kvalmen sniker seg innpå. Kjenner ingen kvalme når jeg går på 4x dagen. Merker lommeboka begynner å bli klar for nedtrapping :p

Har klart å trappe ned fra 4 til 3, altså kuttet formiddagsdosen. Det gikk på 3.forsøk. Har prøvd å kutte morgendosen nå - litt frivillig og litt ufrivillig da jeg ikke fikk hentet ut ny pakke. Men det har vært helt jævlig faktisk. Brekker meg HELE dagen, og oppkastet kommer fykende både morgen og kveld. Så i morgen er det på igjen med morgendosen, fikk endelig kommet meg på apoteket i dag.

Har ikke begynt nedtrapping ennå, men jeg gikk på de forrige svangerskap også. Har bare gått på 3 piller (1 morgen og 2 kveld), så sist trappet jeg ned ved å kutte morgen, når jeg merket at det gikk fint, kuttet jeg ut begge på kvelden. Merket kvalmen ble litt verre de første dagene etter jeg kuttet helt, men det gikk seg fort til. Jeg burde nok trappet ned til én pille kveld før jeg kuttet alt :p

Jeg trappa ned og slutta for et par uker siden. Men siden da har kvalmen gradvis blitt verre og verre igjen, så jeg tror faktisk jeg må ta en runde til... er i uke 17 nå. Hos meg var det ikke så veldig stor forskjell på to tabl daglig og fire, var litt småkvalm uansett. Så jeg tenker jeg tar to. Og da blir det jo litt rimeligere. Men ja, veldig kjedelig ting å bruke flere tusen kr på!

Jeg prøver for første gang i dag å droppe morgendosen. Har bare gått på 1 kveld og 1 morgen. Har følt meg helt fin de siste 10 dagene og jeg synes jeg blir så ekstremt søvnig etter å ha tatt den på morgenen så håper jeg kan kutte den ut uten problemer. Men det gjenstår å se, har gått bra hittils på dagen :)

Har prøvd å gå fra 4 til 3 flere ganger. Går fint samme dag, ganske kvalm dagen etter og to dager etter er det uutholdelig og jeg brekker meg bare og fungerer ikke.

Har prøvd å gå fra 4 til 3 flere ganger. Går fint samme dag, ganske kvalm dagen etter og to dager etter er det uutholdelig og jeg brekker meg bare og fungerer ikke.
Hvor langt er du på vei? Hvor mye kvalm er du? Lurer på når man blir helt kvalmfri.
Jeg er i uke 14+1 og kvalmen har avtatt mye. Er kun kvalm på ettermiddagen.

Hvor langt er du på vei? Hvor mye kvalm er du? Lurer på når man blir helt kvalmfri.
Jeg er i uke 14+1 og kvalmen har avtatt mye. Er kun kvalm på ettermiddagen.
Er 16+5. Ga seg rundt uke 14-16 med de første barna og uke 20 sist (men kom tilbake ca uke 30). Er ingen fasit dessverre :(

Har du prøvd å trappe ned ved å ta tabletten annenhver dag i starten? Det funket for meg :) klarte heller ikke trappe ned ved å bare kutte ut den fjerde "på dagen".
Har gått på 3 tabletter i flere uker nå. Kvalmen er til stede, brekningene er fæle. Men ekstremkvalmen er sjelden, og gjerne der helst ved stress/for lite hvile.

Back
Topp