Nedtellingen

Hope90

Pergo baby??
VIP
Har for alvor begynt til tidlig UL :D bare 10 dager igjen:D

Heldig! :D Jeg har innmari lyst til å dra på tidlig UL jeg også, men har ikke fått første time hos lege før uke 9,5 engang :/ Kan man dra på privat UL selv om man ikke har vært på første svangerskapskontroll?

Jeg skal også på tidlig ul for utelukking av ting, men har ikke lyst til å ringe legen før det nærmer seg tider der man kan se hjertet. Men tar en risk ved å utsette for lenge også.

Heldig! :D Jeg har innmari lyst til å dra på tidlig UL jeg også, men har ikke fått første time hos lege før uke 9,5 engang :/ Kan man dra på privat UL selv om man ikke har vært på første svangerskapskontroll?
Jeg har en fantastisk jordmor hvor jeg forklarte min bekymring og hun sa det bare var til å komme men det jeg går tar de ikke innvendig UL så derfor måtte jeg vente til uke 9:) hadde tatt en tidligere men min gyn er sykemeldt ut november så da ble det tidligte i uke 9:D kunne jo fått en henvisning av lege til en annen gyn men det er bare mannfolk i dette fylke og er ikke så glad i å gå til dem :P så da venter jeg med kontroll hos min gyn som er dame til hun er tilbake på jobb :)

Jeg skal også på tidlig ul for utelukking av ting, men har ikke lyst til å ringe legen før det nærmer seg tider der man kan se hjertet. Men tar en risk ved å utsette for lenge også.
Tror ikke det gjør noe å ta kontakt allerede nå :) det kan ta litt tid fra legen sender henvisning til du får en time i posten :)

Du kan bestille deg privat tidlig UL, det koster vel rundt 800-1200,-
Legen kan henvise om det er noe spesielt, som feks en blødning, at du er på jordet med fastsettelse av termin, vært prøver i en lengre periode, angst osv. men sånn etter "regelen" får man ikke tilbud om UL før den ordinære rundt uke 18, men du kan være heldig om du snakker med legen :)

Du kan bestille deg privat tidlig UL, det koster vel rundt 800-1200,-
Legen kan henvise om det er noe spesielt, som feks en blødning, at du er på jordet med fastsettelse av termin, vært prøver i en lengre periode, angst osv. men sånn etter "regelen" får man ikke tilbud om UL før den ordinære rundt uke 18, men du kan være heldig om du snakker med legen :)

Ok, synes det er vel verdt pengene for å betrygge seg når man leser så mange triste historier her inne :). Vil Ihvertfall dra på ultralyd senest uke 12-13. Får vel smøre meg med tålmodighet og høre med legen om jeg kan få en henvisning når jeg er der 4 nov :)

Jeg har en fantastisk jordmor hvor jeg forklarte min bekymring og hun sa det bare var til å komme men det jeg går tar de ikke innvendig UL så derfor måtte jeg vente til uke 9:) hadde tatt en tidligere men min gyn er sykemeldt ut november så da ble det tidligte i uke 9:D kunne jo fått en henvisning av lege til en annen gyn men det er bare mannfolk i dette fylke og er ikke så glad i å gå til dem :p så da venter jeg med kontroll hos min gyn som er dame til hun er tilbake på jobb :)

Kan vel kanskje ta det når jeg kommer inn på det skjulte forumet, men jeg lurte på om noen av dere vestfoldinger med barn fra før hadde noe tips til bra jordmødre eller lignende i området :) Har kun en mannlig gynekolog, som jeg ikke husker hva heter engang :P Sikkert bedre å ha en dame å snakke litt med og :)

Kan vel kanskje ta det når jeg kommer inn på det skjulte forumet, men jeg lurte på om noen av dere vestfoldinger med barn fra før hadde noe tips til bra jordmødre eller lignende i området :) Har kun en mannlig gynekolog, som jeg ikke husker hva heter engang :p Sikkert bedre å ha en dame å snakke litt med og :)
Det er Elin og Gro på helseparken i sandefjord :D De er helt fantastisk spesielt Elin :) Også har du en kvinnelig Gyn i Tønsberg :) Hun heter Elke Lorentze og er fantastisk!

Det er Elin og Gro på helseparken i sandefjord :D De er helt fantastisk spesielt Elin :) Også har du en kvinnelig Gyn i Tønsberg :) Hun heter Elke Lorentze og er fantastisk!

OK :D Tusen takk for tips!

Hva tenker du om det er 2 da? Blir du glad eller stressa? :p
Da blir jeg overlykkelig og litt stressa:D jeg mistet tvillinger i uke 11 for 2 og 1/2 år siden og dette gikk veldig innpå meg og det tok lang tid for meg å akseptere det som hadde skjedd så derfor hadde virkelig vært en velsignelse å få lov å være så heldig igjen selv om jeg vet at sjangsene er ørsmå :)

Da blir jeg overlykkelig og litt stressa:D jeg mistet tvillinger i uke 11 for 2 og 1/2 år siden og dette gikk veldig innpå meg og det tok lang tid for meg å akseptere det som hadde skjedd så derfor hadde virkelig vært en velsignelse å få lov å være så heldig igjen selv om jeg vet at sjangsene er ørsmå :)
Åhh, ja da skjønner jeg godt at det hadde vært ekstra stas med tvillinger ja. Huff, så trist å høre :(

Back
Topp