Nedtelling til TUL.

Tengte at jeg ønsker å dra på TUL den 4.01.2019 for å sjekke at alt står bra til siden jeg mista sist gang i uke 5-6. å da er det bedre å være på den sikre siden denne gang :)
 
Jeg skal den 10 januar, litt fordi jeg egentlig ikke har helt oversikten på hvor langt jeg er på vei og for å sjekke at alt ser bra ut så langt :) Gjorde dette i forje svangerskap også, er ei stressa sjel så hjalp meg mye med og slappe mer av og :) 15 dager igjen!
 
Er TUL noe man bestiller selv på privatklinikk eller kan man gå til legen å bli henvist? Er en litt stresset sjel selv, så hadde kanskje hjelpt litt å vite at alt står bra til med den lille spira mi :shy:
 
Jeg har vært på tul rundt uke 7 med begge barna. Og det har vært veldig betryggende å se at alt ser normalt ut, og ikke minst få se det lille bankende hjertet :love7
Jeg skal til fastlegen på nyåret, håper jeg kan bli henvist til tul denne gangen også. Visst ikke blir jeg nok å bestille en time selv.
 
Er TUL noe man bestiller selv på privatklinikk eller kan man gå til legen å bli henvist? Er en litt stresset sjel selv, så hadde kanskje hjelpt litt å vite at alt står bra til med den lille spira mi :shy:

Jeg tror det avhenger litt av fastlegen din om du blir henvist til tul eller ikke.

Med nr 1 var jeg usikker på termin pga vi egentlig ikke prøvde. Ble derfor henvist til tul.

Med nr 2 hadde jeg to sa på rad før vi ble gravid med nr.2. Og fikk i det svangerskapet flere små blødninger i uke 4-6. Fikk derfor henvisning til tul for å sjekke at alt så fint ut.

Om det ikke er noen medisinsk grunn vil nok ikke fastlegen henvise deg. Men da kan du fritt bestille det selv. Koster litt, men det er nok verd det for å se at alt er som det skal :Heartbigred
 
Jeg tror det avhenger litt av fastlegen din om du blir henvist til tul eller ikke.

Med nr 1 var jeg usikker på termin pga vi egentlig ikke prøvde. Ble derfor henvist til tul.

Med nr 2 hadde jeg to sa på rad før vi ble gravid med nr.2. Og fikk i det svangerskapet flere små blødninger i uke 4-6. Fikk derfor henvisning til tul for å sjekke at alt så fint ut.

Om det ikke er noen medisinsk grunn vil nok ikke fastlegen henvise deg. Men da kan du fritt bestille det selv. Koster litt, men det er nok verd det for å se at alt er som det skal :Heartbigred
Takk for svar ♡ Jeg tviler på at jeg har noen medisinsk grunn, men er enig med deg at det er penger som er verdt å bruke <3
 
Hei har to MA bak meg, fikk positiv test idag Har jeg rett til TUL?
 
Dette lurer jeg også litt på. Har bare hatt to tidlige sa da men, som egentlig klassifiseres som kjemisk. Men tenkte kanskje å høre med
Dette lurer jeg også litt på. Har bare hatt to tidlige sa da men, som egentlig klassifiseres som kjemisk. Men tenkte kanskje å høre med legen/jordmor.
Har bestilt time 8.jan, hører med legen da om hun kan sende en henvisning til sykehuset...
 
Hei har to MA bak meg, fikk positiv test idag Har jeg rett til TUL?

Jeg ville så absolutt nevnt dette for fastlegen, og sagt at jeg var veldig bekymret denne gangen pga hva som har skjedd før.
Min fastlege hadde iallefall henvist meg pga det.;)
 
Jeg ville så absolutt nevnt dette for fastlegen, og sagt at jeg var veldig bekymret denne gangen pga hva som har skjedd før.
Min fastlege hadde iallefall henvist meg pga det.;)
Skal prøve på det, men har desverre en legevikar som ikke visste hva MA var en gang
 
I og med at vi har hatt oppfølging av gynekolog for å bli gravid, har jeg time der 15. januar for "veien videre" hvis vi ikke hadde blitt gravide innen da. Nå kan vi mest sannsynlig og forhåpentlig få bruke denne til en tul :Heartbigred Da er vi rundt uke 7.
 
Drar alle på tul veldig tidlig? Jeg tenkte egentlig 10-12 uke en gang, men kanskje jeg bør dra tidligere?
 
Back
Topp