Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke sant. Jeg klarer ikke vente så lenge ass. Hadde en MA før jeg fikk datteren min, så med henne gikk jeg i uke 6, 9, 12 og 14 tror jeg. Bittelitt mindre urolig nå etter å ha fått henne, men det har likevel satt sine spor i psyken. Håper sommeren gå veldig fortJeg kunne tenkt meg en rundt uke 8, for å bekrefte antall og plassering og liv... Men egentlig skulle jeg helst hatt annenhver uke frem til 12. Endre med det sist pga en tvilling som døde osv, og rakk å bli overbevist om at hun var død til hver av dem. Virker som to uker er ca grensen for optimismen min, men SÅ rik er jeg jo ikke heller![]()
Uff, det er så mye vond usikkerhet og avmakt! Ikke rart man blir liggende våken og sjekke at de puster når de endelig er født....Ikke sant. Jeg klarer ikke vente så lenge ass. Hadde en MA før jeg fikk datteren min, så med henne gikk jeg i uke 6, 9, 12 og 14 tror jeg. Bittelitt mindre urolig nå etter å ha fått henne, men det har likevel satt sine spor i psyken. Håper sommeren gå veldig fortDet er vel krevende for de som ikke har aborter bak seg også, men jeg tenkte egentlig ikke at det kunne skje første gang jeg ble gravid. Fallhøyden ble veeeldig stor.

Ikke sant. Påviste hjerteslag i uke 6 er visst også en sterk indikator, men det spørs om jeg klarer å la være å gå en ekstra gang mellom uke 6 og 12. Jeg har ikke tenkt til å presse meg til å la det være, men gjør det jeg trenger for å ha det best mulig i disse ukene. Tror egentlig det går bra altså. Vet det er umulig å si så tidlig, men det føles sånn.Jeg tror jeg kommer til å kjøpe en ultralyd rundt uke 8/9. Jeg har tidligere hatt en MA som ble oppdaget i uke 10. Gynekologen sa da at dersom all utvikling er normal i uke 8, så er det nesten like sikkert som i uke 12. Vil gjerne ha den tryggheten før jeg tar sommerferie![]()

Jeg tenkte også å vente til omtrent uke 6. Da bestiller jeg privat ultralyd til uke 8/9, og tar kontakt med jordmor for å be henne bestille offentlig ultralyd på sykehuset. Har hørt at det kan være litt kø her hos oss, så det er greit å være tidlig ute.Må vel kanskje bestille snart. Men føler det er «tryggere» og vente til etter uke 6..?
Jeg har hatt SA før uke 6 - to ganger før![]()
Mine barn er såpass store at de er nesten ikke i huset på dagtid lenger.Jeg tenkte også å vente til omtrent uke 6. Da bestiller jeg privat ultralyd til uke 8/9, og tar kontakt med jordmor for å be henne bestille offentlig ultralyd på sykehuset. Har hørt at det kan være litt kø her hos oss, så det er greit å være tidlig ute.
De første ukene er verst.. men jeg merker det er godt å ha et barn fra før. Hun aktiviserer meg og tar oppmerksomheten bort fra graviditeten.