Nedtelling til 5 uker

Jeg trenger en oppfriskning på hvordan man teller dette.
Er det uke 5 (4+0 til 4+6), eller den femte uken?
Eller er jeg helt på bærtur?
 
Jeg trenger en oppfriskning på hvordan man teller dette.
Er det uke 5 (4+0 til 4+6), eller den femte uken?
Eller er jeg helt på bærtur?
Leger og helsepersonell teller fullgåtte uker, så uke 5 er ikke før 5+0. Noen teller at uke 5 er 4+0-4+6, men da gjelder ikke det noen av de milepælene. Uke 5 er 5+0 uke 12 er 12+0. Du velger selv hvilken måte du ønsker å telle det på, noen apper, spesielt amerikanske teller at man er i uke nr.5 før man har gått 5 fulle uker, hvis appen man har sier det på den måten er det enklere å gjøre det selv også.
 
Leger og helsepersonell teller fullgåtte uker, så uke 5 er ikke før 5+0. Noen teller at uke 5 er 4+0-4+6, men da gjelder ikke det noen av de milepælene. Uke 5 er 5+0 uke 12 er 12+0. Du velger selv hvilken måte du ønsker å telle det på, noen apper, spesielt amerikanske teller at man er i uke nr.5 før man har gått 5 fulle uker, hvis appen man har sier det på den måten er det enklere å gjøre det selv også.

Og hva betyr det konkret i denne tråden?
At vi teller fra 4+0 opp/ned til 5?
Tall er ikke min sterkeste side :smiley-angelic006
 
Og hva betyr det konkret i denne tråden?
At vi teller fra 4+0 opp/ned til 5?
Tall er ikke min sterkeste side :smiley-angelic006
Frem til uke 5 er det en risiko for en kjemisk graviditet. En kjemisk graviditet er et svangerskap som blir avbrutt like etter egget har festet seg i livmorhalsen. Mange blir ikke oppdaget fordi det skjer rundt ikm (innkommende mens). Rundt 60% av befruktninger ender i kjemisk graviditet. Egget er kun festet lenge nok til å produsere hcg. Blir svangerskapet avbrutt etter det er det en spontanabort.
 
Back
Topp