Nedtelling til 24+0

Tinycow

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Sensommerskattene 2023
Januarlykke 2026
Må ha en nedtelling til og tenker levedyktighetsgrensen er fin (selv om jeg håper ingen føder før lenge etter)! De første er vel nesten i mål på denne allerede, men for oss mot slutten er det noen uker igjen :)

Er ikke «den magiske» grensen uke 24 (23+0)?
Jo, den er vel egentlig det, men at da sjansene er veldig dårlige. Men på skrivet jeg fikk fra sykehuset på OUL står det at jeg skal kontakte føden hvis det er noe fra uke 24. Også liker jeg partallsuker :p

23+0 eller 500 gram er regnet som levedyktig ifølge legen vi har snakket med. Så vi er trolig over grensen selv om vi er 22+4, siden han var estimert til 430 gram for to uker siden. Men jeg er med på å telle ned til alt som kan telles ned til. Hver dag er en milepæl for oss nå.

Så 10 dager igjen til 24+0

Bør vi lage en for 30+0? Enkelte er jo bare kort tid unna 24+0 nå :smiley-angelic003

Bør vi lage en for 30+0? Enkelte er jo bare kort tid unna 24+0 nå :smiley-angelic003
28+0 kanskje? Det er en grense i forhold til hvor prematur man regner barnet som.
Jeg er for alt av nedtellinger :D
28+0 er fin. Da øker sannsynligheten for overlevelse og mindre senskader ja!
Kan også ha en for neste jordmor/legetime nå som de fleste ikke har flere ultralyder? :)

Back
Topp