Nedsunket mage

Fitness

Forelsket i forumet
Jeg fikk to kommentarer igår om at magen min var blitt så nedsunket. Ser det i speilet selv nå når jeg tenker over det. Jeg har hele tiden vært plaget av mye kynnere og nedpress. Synes jo det er vel tidlig at magen skal falle ned! Men kan kanskje ha noe å gjøre med at det bare er to år siden jeg gikk høygravid sist ?

hmm, jeg har ikke merket noe nedsunket mage, men kjenner myyye aktivitet nedenfor ks arret så hun ligger nok langt nede vil jeg tro :) 

men det er vel ikke farlig kan jeg tenke meg så lenge babyen beveger seg normalt og du ikke har fått vonde kynnere. 

Det var tidlig ja! Kan du ha termin tidligere enn antatt eller? Min er ikke så høyt oppe i utgangspunktet..er ganske lang i ryggen. Men, den kommer seg vel fremover nå tenker jeg :)

Lohne skrev:
Det var tidlig ja! Kan du ha termin tidligere enn antatt eller? Min er ikke så høyt oppe i utgangspunktet..er ganske lang i ryggen. Men, den kommer seg vel fremover nå tenker jeg :)

Nei terminen skal stemme ganske så bra. Men kanskje bare magen bare blir slik etter tre graviditeter... :-) Jeg kjenner masse liv både oppe og nede, og mini turner rundt så jeg tviler på at hun har lagt seg med hodet ned allerede. Jeg skal uansett til kontroll neste uke, tror jeg avventer ting til da. JEg har ikke mer kynnere enn det jeg har hatt tidligere, så det er ingen endring i så måte. Nedpress har jeg hatt en god stund, og jordmor sa ved sist kontroll at det var normalt for en tredjegangsgravid.

Jeg er 32+3 i dag og magen sank ned for flere uker siden. Har hatt mye nedpress og harde kynnere og vært to ganger inne på føden for å måle livmorhalsen. Legen forberedte meg på at det kunne bli fødsel i god tid før termin og at jeg nå MÅ ta det rolig slik at livmorhalsen ikke modnes mer enn nødvendig.

Dette er mitt 2. svangerskap og jeg tror at kroppen er mer mottagelig nå enn forrige gang. Jeg hadde en lett og rask fødsel første gangen og er redd for at den blir enda "lettere og kjappere" denne gangen.

Med mye kynnere og nedpress er det vel kun en ting som hjelper og det er mye ro og hvile. Kjedelig, men nødvendig(ihvertfall for min del) :)

Linnkri skrev:
Jeg er 32+3 i dag og magen sank ned for flere uker siden. Har hatt mye nedpress og harde kynnere og vært to ganger inne på føden for å måle livmorhalsen. Legen forberedte meg på at det kunne bli fødsel i god tid før termin og at jeg nå MÅ ta det rolig slik at livmorhalsen ikke modnes mer enn nødvendig.

Dette er mitt 2. svangerskap og jeg tror at kroppen er mer mottagelig nå enn forrige gang. Jeg hadde en lett og rask fødsel første gangen og er redd for at den blir enda "lettere og kjappere" denne gangen.

Med mye kynnere og nedpress er det vel kun en ting som hjelper og det er mye ro og hvile. Kjedelig, men nødvendig(ihvertfall for min del) :)

Ja jeg er sykmeldt 100 % bl.a pga kynnere og nedpress. Jeg har også vært til sjekk 3 ganger for å måle livmorhalsen. Så da får vi bare ta det med ro! :-)

Jeg er førstegangsfødene og her snudde frøkna seg i uke 28 er i uke 31 + 3 nå og magen har sunket mye. For mange kommentarer på det på jobben :S Har endel kynnere og nedpress.

Trodde ikke magen begynte å synke før fødselen nærmet seg jeg...

Mener å huske at et er i eller etter uke 36 at det er "vanlig" at magen synker. Minnes dette fordi jeg husker at før den tid så kan det være særdeles tungt å puste og når magen "synker" så er det akkurat som om man får fylt lungene ordentlig med luft igjen. :-)

Back
Topp