Nedstemthet

Tallulah

Andre møte med forumet
Hei!

har den siste tiden følt meg nedstemt .. kan dette ha noe med hormoner å gjøre? At det vil komme og gå litt? Jeg spør fordi jeg lurer på å ta kontakt med psykologen på helsestasjonen ...

Jeg personlig tror det kanskje har noe med korona å gjøre .. er også sykemeldt fra jobb så sosiale kontakten er i hjemmet .. har også en historikk som gjør at jeg må til kontroll 1 gang i mnd .. 12+5 i dag, og allerede vært på 3 ul alene .. flere kommer..
det er litt fortvilende da jeg skulle ønske jeg klarte å glede meg mer enn jeg klarer i dag!

Litt redd jeg blir avvist i døra hos psykolog hvis dette er normale følelser i et svangerskap..

Har du vært hos jordmor å snakket med henne om det? Vil tro hun kan hjelpe deg❤️

Tror nok psykologtilbudet på helsestasjonen eg ment som ganske lavterskel, så bare ta kontakt du! Om de av en eller annen grunn ikke kan hjelpe deg, så kjenner df nok til andre muligheter. Synes uke 28 hørtes veldig seint ut for første kontroll hos jordmor. :eek: De har ikke mulighet til en videokonsultasjon, i det minste, før den tid?

Tror nok psykologtilbudet på helsestasjonen eg ment som ganske lavterskel, så bare ta kontakt du! Om de av en eller annen grunn ikke kan hjelpe deg, så kjenner df nok til andre muligheter. Synes uke 28 hørtes veldig seint ut for første kontroll hos jordmor. :eek: De har ikke mulighet til en videokonsultasjon, i det minste, før den tid?

hadde en kjapp samtale på tlf for noen dager siden, men det handlet om hva jeg må huske på til kontroll i uke 28.. fikk beskjed om at kontrollene før det skal være hos fastlegen .. har nevnt til begge at jeg er til tider nedstemt, men da har det blitt føyd vekk som noe hormonelt og vanlig etter det jeg har opplevd og at jeg må være i fysisk aktivitet.. men en del av meg føler ikke at dette er normalt, men hva vet jeg .. jeg har jo aldri vært gravid så lenge før!

Hei! Dette blir man sjekket for hos jordmor om det er stor sjanse for depresjon. Synes det høres veldig sent med første kontroll i uke 28.

Har du vert til lege for kontroll der? Der skal man også få spørsmål om akkurat dette.
Man er utsatt for depresjon under svangerskapet og har man en historie hvor man har slitt litt så er det vertfall veldig viktig å bli fulgt opp.

Eg ville kontaktet enten jordmor eller lege og fortalt hvordan du har det. Dette bør man ikke gå å vente med, her finnes mye god hjelp!

Off det var da utrolig sent å få time! :shy:
Ikke gi deg, er jo virkelig slikt som er viktig å få fanget opp:Heartred
Håper det snur og at det slipper taket om ikke altfor lenge. Enig med alle over, du har SÅ krav på time hos JM og eller legen din:happy:
Ikke gi deg!!!!!

Hei!

har den siste tiden følt meg nedstemt .. kan dette ha noe med hormoner å gjøre? At det vil komme og gå litt? Jeg spør fordi jeg lurer på å ta kontakt med psykologen på helsestasjonen ...

Jeg personlig tror det kanskje har noe med korona å gjøre .. er også sykemeldt fra jobb så sosiale kontakten er i hjemmet .. har også en historikk som gjør at jeg må til kontroll 1 gang i mnd .. 12+5 i dag, og allerede vært på 3 ul alene .. flere kommer..
det er litt fortvilende da jeg skulle ønske jeg klarte å glede meg mer enn jeg klarer i dag!

Litt redd jeg blir avvist i døra hos psykolog hvis dette er normale følelser i et svangerskap..
Sniker. Det er normalt for mange at humøret kan svinge litt under svangerskapet. Likevel tenker jeg at det du beskriver kam være en depresjon eller i alle fall litt mer enn bare hormoner. Jeg tror det er lurt å få hjelp tidlig, så ikke litt nedstemthet får utvikle seg til noe mer. Jeg synes du skal kontakte jordmor og be om å få snakke med henne om dette.

Back
Topp