Nedstemt...

Labben

Elsker forumet
Jeg er så trist og nedstemt for tiden... [:(] Lurer på om det er flere som opplever det samme? Vil ikke ødelegge lykken for andre, men lurer på om det er flere som ikke synes svangerskapet er bare rosenrødt.

Har ingen forklaring på hvorfor, men er bare irritabel og sur, trist og lei meg hele tiden. Samtidig er jeg stresset og rastløs, sikkert fordi vi ikke har begynt å kjøpe babyting ennå, har ikke tid til det. Er så lei av å ha det så travelt...[:(] Legen spurte om jeg får hvilt meg nok. Da måtte jeg le!
Og så er jeg så misfornøyd med hvordan jeg ser ut. Magen min er så liten i forhold til hvor langt jeg har kommet og blir lei meg hver gang noen sier at "jeg hadde trodd du hadde større mage når du er 7 mnd. på vei". Synes jeg bare ser tjukk ut, selv om jeg bare har lagt på meg 5 kilo til nå. Var på omvisning på fødeavdelingen i går, sammen med mange andre par og alle de andre jentene hadde finere mage.

Finner ingen fine gravidklær, sliter skikkelig med å finne noe å ha på meg hver dag. Det gjør det ikke akkurat bedre.

Sist, men ikke minst, er jeg skuffet over hvordan svangerskapet har vært. Vil så gjerne dele forventninger med kjæresten min, men han tar bare på magen når jeg ber om det og viser liten interesse for babyen. Da hører det med til historien at vi prøvde i to år før det klaffet, så barnet er veldig ønsket fra begges side.

Føler meg bare som en stor, motbydelig klump... vil så gjerne strutte av lykke slik andre gravide gjør! Synes det er så vakkert med gravide kvinner, men selv er jeg bare stygg[:@]

Takk for oppmuntring og trøst, jenter. Det hjalp litt [:)] Nå har vi avtalt å starte babyshoppingen på fredag og gå ut og spise en bedre middag etterpå. Selv om det garantert dukker opp noe jobbgreier eller noe annet som kommer i veien på fredag, er det i alle fall kjekt å glede seg til det.

Du er ikke den eneste - har det sånn til tider jeg og!
Vu er jo selvfølgelig glad for å være gravid (les: at vi skal ha et etterlengtet barn), men det er ikke nødvendigvis sånn at vi ALLTID trives som gravid av den grunn!

Er sikker på at du ser flott ut!!!! Magen din er sikkert akuratt passe! Det er mange med små mager som bare ser flotte ut!

Gubber har ofte liten tålmodighet til å ta på mager - min tar nesten ikke på min. Jeg prøver å få ham til å holde litt på magen for kanskje å kjenne spark, men han holder ut i toppen 30 sekunder... så jeg tviler på om han i det hele tatt kommer til å kjenne spark...

Labben, leit å høre at du er nedstemt og lei. Tror nok ikke det er så uvanlig, det er liksom forventet at man skal være så lykkelig når man er gravid....
Men så er det jo stress for kroppen krever sitt, og med masse stress på jobb og ting man skal gjøre utenom så er det ikke alltid så greit. Høres lurt ut å begynne med babyshoppingen, det hjelper nok å begynne å få i hus det dere trenger[:)] 

Og sikkert lurt for deg å roe ned tempoet og slappe av og ta deg tid til å hvile[:)]

Når det gjelder mannen så tror jeg det er lettere for mennene å være involvert etter babyen er født...(tror hvertfall at for en del menn er det slik...)

ORIGINAL: Labben

Nå har vi avtalt å starte babyshoppingen på fredag og gå ut og spise en bedre middag etterpå.

Det var fint å høre, det er jo viktig å sette av litt seg selv og hverandre. Mye viktigere enn hvordan det går på jobben, akkurat nå! Blir litt glad av å høre at andre har det litt fint allikevel tross alt.
Har det litt slik selv nå. Er ofte trist og stressa, og så får jeg blomster av kjæresten min. Det er kos. [;)]

Det er ikke unormalt i det hele tatt å være litt nedstemt når man er gravid, altså! Hadde selv en periode da jeg var ca der du er nå, da ingenting var greit. Begynte å tute for ingenting, og følte meg helt mislykket[:(]. Men det hjalp med litt kos fra kjæresten, som fikk meg til å skjønne at det ikke var noe galt med meg. Ei veninne av meg som også var gravid var akkurat likedan. Det er rett og slett hormonene som tar innersvingen på deg i perioder, tydeligvis helt normalt. OG det går over, jeg lover! Plutselig kommer det en dag der du kjenner at du er superstolt over magen og at det er litt koselig å være gravid lell. Ihvertfall var det sånn for meg (helt til du oppdager at magen er litt upraktisk og i veien, sånn på slutten, hehe[:-]). Og det med at typen ikke er så opptatt av magen: Gutta har jo ikke samme opplevelse av graviditeten som oss, det hender nok innimellom at de rett og slett glemmer at det er en baby på vei[8|], rett og slett fordi de ikke bærer den i magen og kjenner sparkene hver dag. Det betyr ikke at de ikke er like glad for at det kommer en baby som det vi er. Håper dette hjalp litt! Og lykke til med innkjøpene, det er kjempekoselig!! God natt til deg![;)] 

Back
Topp