Nedstemt

SMD

Gift med forumet
Himmelbarn
Desemberlykke2017
Vi mistet Thea i uke 36+5, hun ble født uke 37+0.
Jeg blir så fryktelig nedstemt og rar i kropp, hodet og blir rett og slett litt gretten hver gang det nærmer seg en merkedag i forhold til graviditeten som jeg hadde med Thea.
I morgen er termindatoen jeg skulle hatt med Thea, og jeg sliter alt i dag med å være nedstemt, og jeg sliter slik med å snu humøret til det bedre. Noen som har noen gode tips?
Opplevde det samme når det var 2 uker siden hun døde, 2 uker siden hun ble født. Hadde håpet jeg skulle slippe unna på termindagen, men ser ikke ut som jeg gjør det.
Jeg synes det er så vanskelig å sitte ord på det, og jeg merker så godt selv at jeg kommer i dette "humøret" og det går sånn ut over gubben, alt han gjør og sier er jo feil, selv om det absolutt ikke er det. Er jo bare jeg som klarer å vri alt til drit.
Jeg tar i mot alle gode råd, for det er ikke noe kjekt å ha det slik. :(
 
Sender deg mange klemmer[emoji173]️ kan ikke sette meg inn i hvordan det er å miste barn så nært termin. Det er ikke lett å være i en slik situasjon, og samboeren din forstår nok det, det er nok en "fase" man må igjennom.
Er ikke så god til å komme med råd :/

Merker selv at det blir veldig tøft når termindatoen kommer til å komme :(
 
Jeg vet ikke hvordan det er å miste babyen som nærme termin, men jeg var sånn frem til jeg ble gravid igjen så jeg kan dessverre ikke komme med noen råd. Annet enn ikke steng sorgen og følelsene ute. La det ta den tiden det tar å bearbeide [emoji173] jeg skøyv det unna meg og når min eldste var 6 mnd kom den sorgen sikkelig på meg. Tok meg nesten 2 år å komme over det jævligste. Stor klem fra meg [emoji173]
 
Har ingen gode råd dessverre, men sender deg en kjempe stor klem! ♥:smiley-angelic003:Heartbigred
Håper du har mange rundt deg til å ta vare på deg.:Heartred
 
Tusen takk for gode ord og klemmer. [emoji171] Nå er den 16 over og jeg føler meg alt bedre. Skal på graven den 21 desember. Da er det en mnd siden hun døde, må vel stålsette meg for en tung dag da også. Selv om det er "godt" å ha ett sted å gå til.
 
Tid tid og tid... ting tar tid.. jeg har plutselig dager hvor alt bare er trist.. men det blir lenger og lenger i mellom.. urnenedsettelsen var tung, termindatoen, da jeg mistet bestefaren min kom det flere dager hvor alt kom tilbake, ny graviditet, mye stress rundt da jeg mistet osv.. er veldig spent på hvordan jeg takler fødselen.. men man må bare prøve å glede seg over de små ting og lene seg på sine nærmeste... og så veldig viktig å si det og snakke om det... det er en sånn dag sa vi til hverandre! Da fikk man mer forståelse og unngikk krangler og kanskje heller tok seg tid til en lang klem.. [emoji173]️
 
Tid tid og tid... ting tar tid.. jeg har plutselig dager hvor alt bare er trist.. men det blir lenger og lenger i mellom.. urnenedsettelsen var tung, termindatoen, da jeg mistet bestefaren min kom det flere dager hvor alt kom tilbake, ny graviditet, mye stress rundt da jeg mistet osv.. er veldig spent på hvordan jeg takler fødselen.. men man må bare prøve å glede seg over de små ting og lene seg på sine nærmeste... og så veldig viktig å si det og snakke om det... det er en sånn dag sa vi til hverandre! Da fikk man mer forståelse og unngikk krangler og kanskje heller tok seg tid til en lang klem.. [emoji173]️

Veldig godt råd, prøver å fortelle det til min samboer, men av og til så merker jeg det nesten ikke selv før det har gått ut over han :( Regner med ting vil gå seg til med tiden. :)
 
Det tar tid og dessverre vil det også være mye frykt ved neste svangerskap. Jeg fikk termindato samme datoen som jeg mistet året før. Tårene kom hver gang jeg så datoen på helsekortet. Men det gikk bra og heldigvis kon frøkna vår en uke før tiden slik at hun fikk sin egen dag. Det går, det blir tungt.. men det går:)
Ikke gi opp håper for gleden som kommer er verdt alle de tunge stundene.
 
Det tar tid og dessverre vil det også være mye frykt ved neste svangerskap. Jeg fikk termindato samme datoen som jeg mistet året før. Tårene kom hver gang jeg så datoen på helsekortet. Men det gikk bra og heldigvis kon frøkna vår en uke før tiden slik at hun fikk sin egen dag. Det går, det blir tungt.. men det går:)
Ikke gi opp håper for gleden som kommer er verdt alle de tunge stundene.


Har heldigvis gått ganske fint nå i julen. Vi vil nok komme oss videre. Gleder meg til en ny spire sitter hos oss, og håper oppi ett nytt svangerskap at vi kan få glede av den tiden og ikke være så alt for redd for at ting skal gjenta seg. :)
 
Back
Topp