Nedstemt på grunn av dårlig form

Solstråla94

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Augustmagi 2025
Hei alle :Heartred

Dette er klageinnlegg, og håper noen har noen støttende ord :(

Er det flere enn meg som er ekstremt dårlig med utmattelse, svangerskapskvalme og oppkast, og blir rett og slett veldig nedstemt av det?

Hadde det likt forrige svangerskap (var dårlig i første svangerskap også), og det ble jo bedre på et eller annet tidspunkt (mulig etter uke 13-14?). Jeg er kun 8+5 og det føles som en evighet før det blir noe bedre. Kvalmen startet allerede smått i uke 3+3, så det har vart lenge.

Er sykemeldt fordi jeg ikke klarer å gjøre noe som helst på grunn av kvalmen og formen. Dårlig samvittighet for barna jeg allerede har, og samboer som gjør 99% av alt nå.

Jeg tenker på abort hver eneste dag nå, og det hadde føltes ut som en lettelse og bare bli kvitt all dritten av dårlig form. Jeg vet jo at jeg blir å angre.. dette var jo ønsket svangerskap, men med dårlige formen så kan jeg ikke se noe lys i tunnelen.
Er lei av å se på serier og føler at jeg bare scroller på telefonen, som jeg er så lei av. Ligger i sengen 21-22 timer i døgnet når jeg er alene hjemme i ukedagene

Skal på første svangerskapskontroll i morgen, så jeg sitter å tenker på om jeg skal snakke om abort heller pga formen :(

Hei alle :Heartred

Dette er klageinnlegg, og håper noen har noen støttende ord :(

Er det flere enn meg som er ekstremt dårlig med utmattelse, svangerskapskvalme og oppkast, og blir rett og slett veldig nedstemt av det?

Hadde det likt forrige svangerskap (var dårlig i første svangerskap også), og det ble jo bedre på et eller annet tidspunkt (mulig etter uke 13-14?). Jeg er kun 8+5 og det føles som en evighet før det blir noe bedre. Kvalmen startet allerede smått i uke 3+3, så det har vart lenge.

Er sykemeldt fordi jeg ikke klarer å gjøre noe som helst på grunn av kvalmen og formen. Dårlig samvittighet for barna jeg allerede har, og samboer som gjør 99% av alt nå.

Jeg tenker på abort hver eneste dag nå, og det hadde føltes ut som en lettelse og bare bli kvitt all dritten av dårlig form. Jeg vet jo at jeg blir å angre.. dette var jo ønsket svangerskap, men med dårlige formen så kan jeg ikke se noe lys i tunnelen.
Er lei av å se på serier og føler at jeg bare scroller på telefonen, som jeg er så lei av. Ligger i sengen 21-22 timer i døgnet når jeg er alene hjemme i ukedagene

Skal på første svangerskapskontroll i morgen, så jeg sitter å tenker på om jeg skal snakke om abort heller pga formen :(

Har ikke veldig mye annet å si enn at jeg forstår deg og frustrasjonen din enormt godt da jeg sitter i samme båt selv. Er nå 16+3 og sliter med det samme som deg, og gjordt det siden slutten av uke 5.

Du er ikke alene i frustrasjonen og føle deg veldig nedstemt av det.

Abort er det kun du som kan vurdere om er riktig for deg, selvsagt. Men siden du sier det er en ønsket graviditet så ville jeg snakket med legen ang kvalmestillende i første omgang. Det er mange forskjellige ute på markedet nå, som blant annet phenergan, afipran, xonvea, postafen og sikkert et par andre som jeg ikke husker nå, og fra uke 12 kan du prøve zofran.

Vet ikke om du allerede har prøvd eller går på noen av de, men om du ikke gjør det, så hadde jeg definitivt tatt det opp med lege.

Finner du likevel ut at abort er det riktige for deg så håper jeg du har et godt støttesystem rundt deg som kan hjelpe deg gjennom det ❤️

Jeg forstår deg helt. Er ikke helt i samme situasjon, men jeg hadde to drømme svangerskap uten en eneste plage, og nå sitter jeg midt i uke 21 fortsatt kvalm, med begynnende bekkenløsning og ekstremt utmattet til tider. Noen dager føler jeg meg mer nede enn andre. Prøver å fokusere på at dette ikke vil vare for alltid, det er bare noen måneder til. Så kommer det den beste gaven. Dette blir selvsagt sistemann...
Mange helsestasjoner tilbyr samtale med psykolog i forbindelse med svangerskapsdepresjon. Du kan høre med jordmoren din.

Back
Topp