Nedsatt immunforsvar som gravid?

Juniivfspire

Flørter med forumet
JuniJubel2021
Hei

Har man egentlig nedsatt immunforsvar som gravid? Jeg har vært frisk og fin i hele år, men nå plutselig ble jeg forkjølt over natten og det sitter skikkelig i.. er 4+5. Pleier ikke å bli så satt ut av en forkjølelse.
Mener å huske fra tidligere ganger også at jeg pleide å bli syk tidlig i svangerskapet.

Til info: Har testet meg for korona, så det er det ikke

Hei

Har man egentlig nedsatt immunforsvar som gravid? Jeg har vært frisk og fin i hele år, men nå plutselig ble jeg forkjølt over natten og det sitter skikkelig i.. er 4+5. Pleier ikke å bli så satt ut av en forkjølelse.
Mener å huske fra tidligere ganger også at jeg pleide å bli syk tidlig i svangerskapet.

Til info: Har testet meg for korona, så det er det ikke
Har hørt at man får nedsatt immunforsvar av graviditet, men er ikke sikker. Kjemper også mot forkjølelsen annen hver dag, men heldigvis ikke fått satt seg skikkelig :hilarious: pleier aldri å være syk

Ja, man har nedsatt immunforsvar som gravid! Leste et sted at det var for at kroppen ikke skal støte bort embryoet (men det vet jeg ikke om det er hold i). Men nedsatt immunforsvar har man hvertfall :)

Jeg er heller aldri syk, men nå har jeg vært forskjølet i 2 uker! (Ikke Korona, har sjekket). Merkelige greier :p

Mini hadde to dager med tett nese i helga, og 3 dager senere ligger jeg heelt slått ut med bihulebetennelse og skikkelig dårlig form :dead: Pleier heller ikke bli såå slått ut av litt bhg-virus :p

Back
Topp