nedregulering

Forskjellen er at de som trenger nedregulering har sjelden eller ingen mens og trenger å starte/fremprovosere ny syklus:)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Sikkert flere forskjellige årsaker. Jeg også må ha spray selv om jeg kan stille klokka nesten etter min mens hver 26 dag. Hvor jeg må vet jeg ikke, men sprayen nullstiller dine hormoner slik at de kan styre syklusen slik de ønsker. Så jeg har trodd at de ville ha alle på spray. Kanskje det må spørres på sykehuset :-) for truddelutt'n sin forklaring passer ikke på meg. For da skulle jeg ha sluppet nesesprayen.

Jeg har veeeldig uregelmessig mens, de styerer min mens med tabletter, Primolut i 5 dager. Har brukt kort regime begge ganger. Aner ikke hvorfor noen må ha kort eller lang regime, pga eggreserver? Hormoner? Må nesten spørre lege om :D

Aah Oki da er det flere grunner for nedregulering!:)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Aha.. Bare nysgjerrig på hvorfor! Er så mye å sette seg inn i å så mange spm i hodet mitt. Har brukt sprayen i 2 uker snart.. Å jeg som haaaaater nesesprayen ;) men blitt vant til den nå! Skal starte på sprøytene den 1 januar men mensen har selvfølgelig akkurat denne gangen ikke dukket opp enda.. Så nå må vel hele opplegget utsettes :( flott når alle butikkene er stengt å ikke en eneste g test å få tak i!!! Panikken begynner å ta meg skikkelig nå... Gaaaad!!

Nesesprayen gjør ofte at mensen blir forsinket. Tror min ble 5 dager forsinket

Jeg måtte ha nesespray for at de kunne ha litt kontroll over når uttak skulle være. Mensen min var også noe uregelmessig, med litt lange sykluser. Forrige gang ble jeg overstimulert, og da sa sykepleierne at jeg kunne gå rett på kort protokoll neste gang mtp at jeg ble overstim på lang protokoll.

Jeg også ble overstimulert med lang protokoll(dvs.med spray) og jeg har regelmessig mens.Kjenner noen som har uregelmessig mens og vet at hun har gått på kort protokoll.Tror ikke at nedregulering er avhengig av regelmessig eller uregelmessig mens.Den nesesprayen er jo veldig ille da!

Satser på den er rett rundt hjørnet da. Det kjennes hvertfall sånn ut!! Rart man skal starte med spray på dag 20 hvis den kan gjør at mens blir forsinket.. Mtp at man MÅ ha hatt en blødning før sprøytestart...? Jaa de første gangene var helt grusomme.. Men men det er vel verdt d ;) håper jeg slipper å utsette sprøytene enda lenger! Blir ganske desperat med nærmere 3 år på rygg!

Blødningen før sprøytestart er ikke en vanlig mens, etter det jeg har forstått. Det er vel en slags hormonell blødning som kommer som en slags kontroll på at kroppen er helt nedregulert (og dermed er klar for stimulering).

Jeg trodde man tok nesespray for å forhindre eggløsning, man starter jo når man antatt har hatt siste eggløsning (en uke ca før man får neste mens) og fortsetter frem til forsøket. Jeg fikk ikke mens før et forsøk en gang, og da var jeg til ul-undersøkelse og det ble bestemt at jeg kunne starte med sprøyter likevel fordi jeg sannsynligvis ikke hadde hatt eggløsning uansett.

Men dette er ikke noe jeg er 100% sikker på altså

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle på lang protokoll pga hormonnivået mitt. Så nå begynner jeg med sprøyte i morgen! Kjenner jeg er spent på hvordan den virker på kroppen da det er første gang jeg er igjennom dette. Nesesprayen har gått greit foreløpig, veeeldig trøtt da men :)

Var i alle fall utrolig behagelig med kort regime, så jeg ville spurt om det virkelig er nødvendig med nedregulering! Har en følelse av at det kan være gammel vane vond å vende...i noen tilfeller ja

Back
Topp