Nedregulering og stimulering

Hope90

Pergo baby??
VIP
Jeg har ærligtalt ikke satt meg så veldig dypt inn I alle faktorene og stegene ved IVF enda da vi ikke var 100% sikre på når alt ville brakeløs, men nå som det er bekreftet så vil jeg gjerne vite alt om absolutt alt :)

Vi har jo en time I Porsgrunn til mandag og da kommer jo all informasjonen, men likevel ønsker jeg å være godt forbredt på forhånd slik at alt som blir sagt lett kobles sammen med engang istedet for å virke helt gresk :P

Så her kommer enda noen spørsmål fra meg da :D

Hvor lenge gikk du på nedregulering (spray)? Begynner man å stimulere (sprøyte) samtidig som man tar spray på slutten av ned reguleringen eller begynner man ikke på sprøyte dagene før spray dagene er ferdig?
Hvor mange kontroller regner man med å ha I løpet av stimuleringen? Hvor lenge har dere måttet stimulere?

Når man setter EL sprøyta (ovitrelle) hvor lang tid skal det ta (sånn ca) fra den er satt til uttak?

Det ble noe spørsmål og er så takknemlig for alle tålmodige sjeler som svarer altså :D❤ jeg kan sikker Google alt men da er jeg ganske sikker på at jeg kommer over veldig mye rart :P

Kan fortelle om mitt første forsøk! (Porsgrunn)
Startet med nesespray 30. Oktober. 2 spray morgen og kveld. Den må skiftes ut etter 15 dager (når man bruker 4 spray pr dag). Den skal ikke i kjøleskapet og den skal alltid stå oppreist, ikke ligge!
Hadde en ekstra kontroll pga en polypp mandag, 19.10. Begynte på sprøyter 21.10 en gang om dagen! Måtte velge meg et tidspunkt mellom 16-18.
Når jeg begynte på sprøytene går man ned på sprayen med 1 morgen og 1 kveld for å forhindre at man ikke får el av seg selv.
Så var det kontroll en uke etter start på sprøyter, altså 28. Oktober.
Fortsatte på vanlig måte. Lørdag 31. Oktober ble min siste dag med medisiner. Både spray 2 ganger den dagen og menopur til vanlig tid.
Eggløsningssprøyta skal taes 2 dager akkurat før uttak. Jeg hadde uttak mandag, 02.11 kl 09.45, altså jeg måtte ta sprøyta 21.45 på lørdagen.

Kontroller og mengde er jo veldig inviduelt da :)

Lykke til! :)

Last edited:
Kan fortelle om mitt første forsøk! (Porsgrunn)
Startet med nesespray 30. Oktober. 2 spray morgen og kveld. Den må skiftes ut etter 15 dager (når man bruker 4 spray pr dag). Den skal ikke i kjøleskapet og den skal alltid stå oppreist, ikke ligge!
Hadde en ekstra kontroll pga en polypp mandag, 19.10. Begynte på sprøyter 21.10 en gang om dagen! Måtte velge meg et tidspunkt mellom 16-18.
Når jeg begynte på sprøytene går man ned på sprayen med 1 morgen og 1 kveld for å forhindre at man ikke får el av seg selv.
Så var det kontroll en uke etter start på sprøyter, altså 28. Oktober.
Fortsatte på vanlig måte. Lørdag 31. Oktober ble min siste dag med medisiner. Både spray 2 ganger den dagen og menopur til vanlig tid.
Eggløsningssprøyta skal taes 2 dager akkurat før uttak. Jeg hadde uttal mandag, 02.11 kl 09.45, altså jeg møtte ta sprøyta 21.45 på lørdagen.

Kontroller og mengde er jo veldig inviduelt da :)

Lykke til! :)
Hører til Porsgrunn selv :) så dette var veldig forståelig og gir et godt bilde av hva jeg kan forvente meg sånn ca :) Tusen takk <3

Hører til Porsgrunn selv :) så dette var veldig forståelig og gir et godt bilde av hva jeg kan forvente meg sånn ca :) Tusen takk <3
Ja, også søndagen før (altså dagen før uttak) var det ingen medisiner. Går på lutinus 3 ganger daglig nå :)

Spray, så spray og sprøyte, etter eggløsningssprøyta en dag medisinfri, så uttak, og begynte med lutinus, så innsett og venteventevente.. ikke fått positiv test enda desverre. Jeg hadde ikke kontroll før sprøytestart, men tror st.olavs er litt anderledes på det. En kontroll etter sprøytestart nå sist. Gangen før på andre medisiner hadde jeg 3 :o

Begynte med spray 7 mai!
Begynte med sprøyter 22 mai!
Gikk på sprøyter i 8 dager så 31 mai tok jeg Ovitrelle og 2 juni egguttak. Det ene vi satt inn er vår datter på 8 måneder ❤️

Er det vanlig med masse mens murringer ved bruk av nesespray? Har hatt murringer hver dag av og på i mange dager nå...:/

Back
Topp