Nedregulering før fryseforsøk

Statistikern

Elsker forumet
Assistert-jentene
Februarhjertene 2025
Er det noen som har prøvd dette? Det er ett av to alternative behandlingsplaner vi har fått for neste innsett. Poenget med nedreguleringen skal være å roe ned endometriosen. Det vil da bli nedregulering i ca 2 mån følgt av innsett i styrt syklus. Vi kommer nok å gå for innsett i naturlig syklus først for å rekke ett forsøk før sommeren (som var det andre alternativet), men er nysgjerrig på om noen med endometriose har prøvd nedregulering før fryseforsøk. Har bare hørt om det i forbindelse med ferskforsøk, og det virker å være værende forskningsresultater rundt det (som med alt innenfor ivf...)

Jeg har lurt på det samme, kan jeg spørre deg om du fant noe mer ut av det? Evt hvordan det gikk? :)

Jeg har lurt på det samme, kan jeg spørre deg om du fant noe mer ut av det? Evt hvordan det gikk? :)
Jeg ble overraskende nok gravid på innsettet i naturlig syklus (snart termin), så ble aldri at vi prøvde dette. Vanskelig å si hva det var som gjorde at den satt her til slutt, men holder en knapp på støttemedisinene jeg fikk (klexane, plaquenil, dobbel progesteron - cyclogest + prolutex). Hadde utslag på noen antistoffer mot egne celler (ANA) i tillegg til endometriose og fikk da velge mellom prednisolon og plaquenil. Dobbel progesteron var ift. endometriosen. Gikk på det samme på ferskforsøket når jeg ikke ble gravid, men så gikk det altså på første frys etter det. Skal du prøve nedregulering før frys? Masse lykke til :)

Jeg har også blitt anbefalt lang nedregulering både før stimulering og innsett på St. Olavs, noe som var krevende for meg som lengtet sånn etter ønskebarnet. alt tok så lang tid... jeg har kraftig endometriose, som kostet meg blant annet en eggstokk....
Men heldigvis ville Spiren bare "kjøre på". Kort protokoll og selv om jeg ikke ble gravid på fersk forsøket så kjørte vi rett på en naturlig frysesyklus hvor jeg endelig ble gravid:) 100% tro på at naturlig fryseinnsett er best for meg og min endometriose. (begge mine barn er fryste blastocyster satt inn i naturlig syklus)
jeg hadde dog støttemedisiner før og under det fryseinnsette med vår førstefødte (antibiotikakur (Serum Aten-protokoll) og prednisolon og cyclogest), men bare cyclogest med 2. barnet:) (hadde tilfeldigvis uvi før innsett og måtte gå på antibiotika en uke før innsett).

tilsammen: 2 ferskforsøk som ikke funket (hvorav 1 SA) og 2 fryseforsøk som ikke gikk veien (hvorav 1 senabort), og 2 fryseforsøk som ble mine barn:)

Back
Topp