Nedpressfølelse?

solbærsol

Blir kjent med forumet
Bare 21 uker men sliter med følelsen av at alt trykker ned i skjeden og holder på å dette ut! Synes det var litt tidlig hvis det er tyngden av babyen som gjør det... flere som opplever det?
Det er barn nr 3 og er nok svakere i musklene nedi der.

Få de til å måle livmorhals lengde neste gang du skal til kontroll. Har selv mye nedpress følelse på grunn av svak livmorhals.

Enig med turbo. Jeg sliter med tidlig avkortning av livmortappen og det.gir en sterk nedpress følelse. Får sexforbud og bærenett! :bag::arghh: og med nr 2 hadde jeg sengeleie i 2 uker for å kommer over til uke 36..

Jeg har også følt litt nedpress i helgen. Likte ikke helt det og tenkte hvis det fortsetter så tar jeg kontakt med lege/sykehus. Har kort livmorhals så er redd for at det har begynt å skje ting som ikke burde skje enda. Er også 21 uker på vei. Venter andre nå, men er ti år siden første.

Enig med di over :) har selv kort livmorhals og bærer i tillegg baby lavt i bekkenet. Sist måtte jeg ha progesteronstøtte for å styrke livmorhalsen, må nok det nå også.

Jeg hadde spurt jordmor :-)

Jeg har også følt litt nedpress i helgen. Likte ikke helt det og tenkte hvis det fortsetter så tar jeg kontakt med lege/sykehus. Har kort livmorhals så er redd for at det har begynt å skje ting som ikke burde skje enda. Er også 21 uker på vei. Venter andre nå, men er ti år siden første.
Er ikke noe moro å ha den følelsen :Heartpink håper det står bedre til en det føles!

Bare 21 uker men sliter med følelsen av at alt trykker ned i skjeden og holder på å dette ut! Synes det var litt tidlig hvis det er tyngden av babyen som gjør det... flere som opplever det?
Sammer her. Også nr 3 20uker

Om du ikke har gjort det bør du ringe og snakke med jordmor. Jeg er plaget med sterke kynnere og hun sa om jeg skulle føle nedpress måtte jeg ta kontakt med føden om jeg ikke fikk tak i henne..

Var til legen i går. Han målte hjertelyd, blodtrykk ig spurte masse spm, men konkluderte med at det er bare en gravidplage...
Var på UL sist torsdag og har time hos jordmor på mandag, ser an da.
Heldigvis er det ikke like ille i dag! Håper det hadde kun noe med lørdagens skitur å gjøre.

sniker fra septemberforumet jeg.. men i mitt forrige svangerskap var jeg 3.gangs og hadde myye nedpressfølelse fra ganske tidlig (før uke 20 tror jeg), jordmor visste ikke hva grunnen var, så fikk aldri skikkelig svar på det, men skulle ta det med ro og legge meg ned innimellom fordi det lettet på nedpresset. Jeg fikk premature rier i uke 24, etter å ha gått mye en dag på ferietur, men på sykehuset klarte de å stoppe riene så det gikk jo bra. Tenker i ettertid at nedpressplagene kunne ha noe med det å gjøre. Som de over skriver om kort livmorhals feks.

Back
Topp