Nedpress

Novemberlykke23

Andre møte med forumet
Fler som opplever at baby ligger forferdelig langt ned? Føler altså konstant tissetrang. Har masse nedpress og tyngdefornemmelse nederst akkurat ved trusekanten. Det har vært sånn egentlig hele tiden, men altså med all aktiviteten oppå alt så føles det som frøkna prøver å ta fart å komme ut. Følte ikke dette første gang.

Frøkna her liker å ligge langt nede. Konstant tissetrengt og føler et press/trykk ved blæra og nederst i magen hele tiden. Hun flytter seg opp innimellom til navelhøyde og da hjelper det på trykket. Men hun liker seg langt nede.

Hærregud ja!!! I natt tissa jeg 4 ganger!! 4!! Hva skjer?? Spreller helt nederst og livmor er ved navlen så hold deg oppe i natt! Plis :p

Haha 4.. i wish!! Minst 15 ganger om natta her.. jeg blir GAL! Føler det blir værre når jeg skal legge meg. Kvelden er værst ifht «trykket» men det er jevnt hele dagen og.
15 var da voldsomt ;) jeg syns 4 var mye! Og jeg har dia 1 også og hadde litt høyt blodsukker i tilegg! Men likevel pleier jeg ikke tisse så mye ;) håper det gir seg snart ☺️

15 var da voldsomt ;) jeg syns 4 var mye! Og jeg har dia 1 også og hadde litt høyt blodsukker i tilegg! Men likevel pleier jeg ikke tisse så mye ;) håper det gir seg snart ☺️
Jeg tror jeg går på do minst 3 ganger i timen fra jeg legger meg. Faller aldri i dyp søvn. Hadde et håp om at det ble bedre når baby fikk bedre plass oppover, men blir jo bare værre. Får aldri tømt blæra skikkelig, så er liksom ikke noe tilfredsstillende å gå på do heller. «Bare 16» uker igjen…

Jeg sliter med nedpress, den i magen ligger og presser seg så langt ned i bekkenet at de ikke klarer å måle hodet korrekt. Håper at den etterhvert bruker mer av plassen som er inni magen.

Igår hadde jeg den værste dagen ifht nedpress og ekstremt mye kynnere, så tok en tlf til føden. Fikk komme inn på sjekk, for å teste urin og sjekke livmorhalsen. Alt bra, bare litt blod i urin de tipper kommer etter samleie. Livmorhals på nesten 4cm uten noen tegn til åpning, og en ekstremt sprelsk baby som hopper nedover i bekkenet :hilarious: Var godt med en bekreftelse på at ingenting er på fære!

Jeg har følt å kjent at han har ligget sånn mitt på ish, mn siste par dagene så føler jeg at han har ligget litt langt nede istede.
Men det å være tissatrengt er ganske så vanlig hos meg ettersom at jeg har overaktiv blære fra før. Så er ganske normalt for meg å springe på do flere ganger på dagtid og natterstid. Men skal være ærli å si at jeg er veldig spent på siste trimester eller jo mer magen vokser
Jeg er 25+3 idag å skal ha i November

Opplevde i dag for første gang når jeg stod oppreist på badet og baby åpenbart presset ned mot blæren, at det plutselig bare begynte å renne :hilarious: Jeg var bare glad for at det var urin og ikke blod, haha

Fikk svar på hvorfor jeg har nedress mot underlivet og trykk mot blæra på vekstkontroll ultralyd i dag. Vesla mi ligger med hodet godt nedover. Så derfor det har begynt å bli ubehagelig. Forklarer de ørten tisseturene i døgnet hvor det bare kommer en skvett også. Dårlig plass til blære og mere tyngde/trykk nedover der hodet presser.

Back
Topp