Nedpress

Bkno9990820

Andre møte med forumet
Har en tråd litt lenger ned angående sykehusopphold.

Er i uke 25 nå. Fikk målt grunnet en noe forkortet livmorhals (var 2.5 cm sist de sjekket). De sjekket livmorhalsen fordi jeg hadde så sinnsykt spreng nedentil (alt føltes hovent og sprengte "nedover" på en måte; vanskelig å forklare), samt vondt i korsryggen. Den var blitt forkortet og "nebbet".

Etter det startet jeg med lutinus. Dette var i forrige uke.

Denne uken hadde jeg omtrent to timer med nedpress i går, før det gav seg etter hvile. I dag har det vært på/hele dagen. Ingen av dagene har det vært så ille som det var i forrige uke, så jeg har ventet med å kontakte fødepol.

Føler meg så usikker på dette! Om jeg egentlig bekymrer meg helt unødig. Hadde ikke dette i første svangerskap, ikke før under selve fødselen (ble igangsatt).

Er det noen som kan forklare hvordan nedpress føltes for dem? Og om de har hatt det tidlig/sent?

Det kjennes ut som det sprenger både i vagina, mellomkjøttet og helt til/med anus. Det føles hovent, sprengete og som om noe forsøker å dytte seg ut av mellomkjøttet/anus (uten at det er avføring det er snakk om).

Det er ikke UVI eller sopp. Så er litt rådvill. Hadde litt murring i korsryggen igjen i går, men ikke noe særlig i dag. Ingen ordentlige tak eller noe.

Ka dokk tenk?

Hadde ringt for å komme på en sjekk, det er lav terskel for det når du allerede har blitt målt til kort livorhals med nebbing. Om ikke det er noe vil du bli betrygget i det minste:happy:

Jeg hadde veldig nedpress i begge mine svangerskap, uten at det var noe galt. Veldig plagsomt da. Følte babyen var på vei ut hele tiden. Er du usikker, så ringer du.

Jeg hadde veldig nedpress i begge mine svangerskap, uten at det var noe galt. Veldig plagsomt da. Følte babyen var på vei ut hele tiden. Er du usikker, så ringer du.

Fint å høre at det skjer.
Hadde du da det fra tidlig av?

Merket ikke noe som dette i mitt første svangerskap, men da hadde jeg også kort cervix. Derfor det er så forvirrende nå.

Fint å høre at det skjer.
Hadde du da det fra tidlig av?

Merket ikke noe som dette i mitt første svangerskap, men da hadde jeg også kort cervix. Derfor det er så forvirrende nå.
Husker ikke helt når det kom, men ikke sånn veldig tidlig. Trodde jeg skulle føde før tiden da, for det var akkurat som ungen var på vei ut for hvert skritt jeg tok:rolleyes:

Hadde nedpress i flere mnd med sistemann. Hun lå langt ned helt fra oul. Måtte tilbake 2 ganger etter oul for å få undersøkt hele hode. Hun er den eneste jeg har hatt nedpress med av mine 3 og den eneste som er født til termin (de to første er premature).

Har tidvis nedpress, kjente det første gang tidligere i andre trimester. Er "bare" 26+4 nå - og altså tidvis nedpress. Men, bekymrer meg ikke i det hele. Har ikke noe andre tegn som skulle tilsi prematur fødsel, og har hatt det sånn ganske lenge nå.
Men, føler du deg bekymret - ta en prat med jordmor eller føden. Alltid bedre å ringe, enn å bare gå og være bekymret.

Back
Topp