Nedpress

An.

Betatt av forumet
Hei!

Er det flere enn meg som går med nedpress nå?
Dvs,det kjennes ut som at hodet presser seg inn mot livmorhalsen og sender ilinger nedover. Er skikkelig vondt og klarer nesten ikke å stå oppreist når dette skjer. Heldigvis ikke konstant, men skjer daglig...
Begynner å bli lei :confused: Er 34+2.
 
Det skjer av og til her, typisk hvis jeg går i raskt tempo. Veldig ubehagelig, så det er sjelden rask gange lenger :shifty: Sånn hjemme i det daglige merker jeg ikke noe til det.
 
  • Liker
Reactions: An.
Ja, skjer ofte her og. Ekkelt å gå i trapper da, for det føles ut som jeg skviser ungen :hilarious: og blæren er jo et eventyr for seg selv når dette skjer :shifty: :p
 
Hei!

Er det flere enn meg som går med nedpress nå?
Dvs,det kjennes ut som at hodet presser seg inn mot livmorhalsen og sender ilinger nedover. Er skikkelig vondt og klarer nesten ikke å stå oppreist når dette skjer. Heldigvis ikke konstant, men skjer daglig...
Begynner å bli lei :confused: Er 34+2.
Har det samme og er like langt på vei som deg:)
Har en del kynnere som til tider kan være veldig vonde også. Veldig greit å bli ferdig snart altså:)
 
Ikke kjent noe til det enda, bare noen ganger trykk på blæra
 
  • Liker
Reactions: An.
Det har skjedd ved et par anledninger, men det er heldigvis ikke voldsomt plagsomt.
 
  • Liker
Reactions: An.
31+ 0 i dag, har det av og til når han snur seg nedover. Og då blir eg litt sånn "skal eg tisse, sitte, stå i ro, ligge, strekke meg eller krølle meg sammen?" :wacky:
 
Har det jeg også, hatt det et par dager, er 32+6 i dag. Satser vi ikke må gå med det fram til fødsel. Jordmoren min sa det roer seg ofte når hodet fester seg. Spørst når det blir...:dead:
 
Nedpress her også. Og stikkinger som kjennes ut så de kommer fra livmorhalsen. Er vel presset fra baby. Her ligger hun i sete så er vel rumpa som presser nedover. 32+6
 
  • Liker
Reactions: An.
Ok. Var litt godt å høre at jeg ikke er alene om dette. Tror noen ganger at baby er i ferd med å bryte seg uto_O Det skal bli greit å få tilbake kroppen snart❤
 
Har hatt masse nedpress siden uke 19. Men i helgen så festet hodet seg og da har det blitt mye bedre. Trodde jeg hadde vannavgang, ble vått på stolen så jeg tok en tur på føden. Ingen tegn til videre vannavgang eller modning. Mest sannsynlig bare en liten lomme med vann som ble presset ut pga festet. Var hos gynekolog i går som forklarte meg det. De på føden mente bare jeg hadde tisset på meg mens jeg spiste middag :wideyed:
 
Fått dette siste veka, men er berre 28+3 (ein liten snikar frå april..)

Får trykk og stikking i hoochien, men kjenner også at han trulig må ligge med hovudet ned (kjenner hikkinga mot bekkenet). Så reknar med det er årsaken. Men er litt ekkelt, føler meg meir høggravid enn eg bør på dette stadiet.. Er liksom 11 veker igjen o_O Minst!
 
Noen som kan forklare hvordan nedpress føles? Vet jeg hadde det i forrige svangerskap, men jeg husker ikke helt hvordan det føltes... :wideyed:
Jeg føler meg veldig hoven og litt øm nedentil, men det har jeg gjort i flere mnd nå...ellers går jeg oftere på do enn før (både nr 1 og nr 2). Og i tillegg har jeg voldsomt med smerte i skambenet/musebenet, stikkende, ilende skarp smerte:arghh: og den smerten har blitt virkelig ille de siste dagene... Sist jeg var på kontroll lå han med hode ned, men hadde ikke festet seg....
Har hørt at det kan være smertefult når babyen åler seg lengere ned, og at når hodet har festet seg forsvinner mye av bekkensmertene... Stemmer dette? Er i uke 34+3
 
Noen som kan forklare hvordan nedpress føles? Vet jeg hadde det i forrige svangerskap, men jeg husker ikke helt hvordan det føltes... :wideyed:
Jeg føler meg veldig hoven og litt øm nedentil, men det har jeg gjort i flere mnd nå...ellers går jeg oftere på do enn før (både nr 1 og nr 2). Og i tillegg har jeg voldsomt med smerte i skambenet/musebenet, stikkende, ilende skarp smerte:arghh: og den smerten har blitt virkelig ille de siste dagene... Sist jeg var på kontroll lå han med hode ned, men hadde ikke festet seg....
Har hørt at det kan være smertefult når babyen åler seg lengere ned, og at når hodet har festet seg forsvinner mye av bekkensmertene... Stemmer dette? Er i uke 34+3

Er ca like langt på vei (35+2)og har mye nedpress nå. Klarer så vidt å gå i dag:hungover:
Det er stikkkende ilinger fra livmorhalsen og ned samtidig med en pressende følelse nedover:wtf: Orker ikke 5 uker til med dette..
 
Er ca like langt på vei (35+2)og har mye nedpress nå. Klarer så vidt å gå i dag:hungover:
Det er stikkkende ilinger fra livmorhalsen og ned samtidig med en pressende følelse nedover:wtf: Orker ikke 5 uker til med dette..
Kanskje det nærmer seg fødsel da for din del? :D jeg husker sist graviditet, så var jeg plaget med nedpress, som jeg ikke helt husker hvordan det føltes (skrev svangerskapsdagbok, men ikke så voldsomt detaljert), og jeg hadde masse maserier i ca 14 dager før fødsel... Og jeg tenkte også at jeg ikke kunne klare tanken på å skulle gå i flere uker til med den tilværelsen, fødte i uke 37+5, ca 3 uker før termin :D men jeg føler det ikke på samme måte nå, så er nok enda en stund til denne bebisn har tenkt å melde sin ankomst :p
 
Føler mye nedpress, men liksom mot hele bekkenskålen og nederste delen av magen. Kjennes som at baby presser med hodet sitt ned, men at det liksom ikke treffer riktig :wacky:
 
Her har jeg tidvis følese av at blæra skal ramle ut av meg. Gjerne kombinert med smerte i lysken.
Regner med at det går under "nedpress"?
Hadde aldri noen nedpress følelse med første mann, men han lå jo i seteleie.
 
Her har jeg tidvis følese av at blæra skal ramle ut av meg. Gjerne kombinert med smerte i lysken.
Regner med at det går under "nedpress"?
Hadde aldri noen nedpress følelse med første mann, men han lå jo i seteleie.
Jeg har enorme smerter i lysken, og jordmor sa på onsdag at han ligger med bakhodet i press på den siden, og det er derfor jeg har så vondt. Sliter med å gå til tider, så tenker han kan roe ned pressingen litt :p
 
Jeg hadde ikke nedpress sist svangerskap, men da festet ikke hodet seg. Det jeg kjente nå inste må jo ha vært nedpress. Jeg gikk med en følelse av at jeg skulle skite på meg og at det kom noe ut mellom beina. Det var ikke noe jeg har kjent før. Hvis ikke det er nedpress så lurer jeg på hvordan det føles...
 
Back
Topp