Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Uke 29+6. Jeg har hatt nedpress siden uke 18 tror jeg. Masse kynnere, de er overhode ikke vonde men blir sliten og andpusten når jeg får så stram mage. Har også vondt i symfysen men det er bekkenløsningproblematikk, ganske vanlig har jeg hørt.
Ja, det er sjekk av livmormunnen jeg også tenker at man kanskje bør.. Jeg synes også det er vanskelig, selv om dette er andre gang. Dette svangerskapet har vært så mye vanskeligere enn det første.. Ble du henvist av jordmor eller ringte du til sykehuset selv? Skal ikke til jordmor før midten av november.Hei! Denne tråden følte jeg traff meg helt perfekt, har nettopp blitt henvist til ny UL på sykehuset for sjekk av livmormunn på grunn av det samme. Skikkelig mensensmerter i korsrygg og nedre del av magen, samt en del kynnere og nedpressfølelse. Er selv 28+6 i dag, så vi ligger rimelig likt an i svangerskapet. Synes det er så vanskelig å vite hva som er «vanlig» og hva man bør sjekke ut når man er førstegangsfødende..
Mine smerter har bare økt de siste ukene, så veldig spent på den sjekken når enn den blir å skje![]()
Ja, det er sjekk av livmormunnen jeg også tenker at man kanskje bør.. Jeg synes også det er vanskelig, selv om dette er andre gang. Dette svangerskapet har vært så mye vanskeligere enn det første.. Ble du henvist av jordmor eller ringte du til sykehuset selv? Skal ikke til jordmor før midten av november.
Går hos en spesialist på gravide med bekkenproblematikk. Ingen merkbar bedring selv med øvelser. Går helt greit. Hatt bekkenlåsning noen gangen uten å være gravid og da har jeg behandlet det hos min kiropraktor.Har du vært hos noen og sjekket det med symfysen? Hvis ikke så anbefaler jeg en tur til kiropraktor.
Det kan også komme av bekkenlåsning, som de kan gjøre noe med. To forskjellige verdener før og etter behandling for meg i hvert fall.
Jeg var heldig og hadde jordmortime på onsdag denne uken, så hun henviste meg direkte. Venter på innkalling enda da, men hun sa også at jeg skulle ringe til fødeavdelingen dersom det tok seg opp og ble verre. Er du usikker og har mye ubehag så må du jo bare ringe fødeavdelingen og uttrykke bekymringen din tenker jeg, heller å varsle en gang for mye enn en gang for lite!