Nedpress?

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Kan dere forklare hvordan det kjennes ut for dere? Er første gang og har ikke peiling.. jeg har veldig høy mage, har hatt det hele tiden så klarer ikke å tro at baby ligger helt nede enda da magen ikke har sunket.

Men i dag og i går har jeg fått strålende- stikkende smerter nede ved symfysen, det kjennes ut som det er i forbindelse med bevegelse så kanskje nerver? Eller er dette nedpress? Selv om magen er så høy[emoji848] Disse smertene er skikkelig vondt og kommer helt plutselig sånn jeg må holde pusten [emoji28]

Det kjennes ut som babyen holder på å presse seg ut.. Innimellom slik at jeg føler jeg må «knipe» igjen, men ikke alltid så ille..

Her kjenner jeg veldig press helt nede/under bekkenet. Kjennes ut som hun skal falle ut nesten [emoji28] under harde kynnere må jeg stoppe opp og føler jeg må knipe [emoji23] jordmor mente det kunne være fordi hodet ikke er festet og at hun derfor øver på å «borre» seg nedover. Kan ikke huske det føltes slik forrige gang!

Det er mye det jeg har lest på nett, at folk føler babyen skal dette ut, men den følelsen har jeg ikke, kun sånne strålinger og ubehag helt nede ved symfysen[emoji848]

Det er mye det jeg har lest på nett, at folk føler babyen skal dette ut, men den følelsen har jeg ikke, kun sånne strålinger og ubehag helt nede ved symfysen[emoji848]
Har heller ikke følelse av at babyen detter ut, men har stikkende smerte og sviende følelse i underlivet. Syyykt vondt til tider! Som knivstikk liksom! Kommer når jeg er oppreist/går og ofte sammen med en kynner.

Det er sannsynligvis bekkenet som utvider seg, altså bekkenløsning. Bekkenet må løsne for at babyen skal komme seg ut og hos noen gjør det vondt. Jeg har hatt sånne smerter de siste dagene, men de kommer og går litt hos meg..

Har heller ikke følelse av at babyen detter ut, men har stikkende smerte og sviende følelse i underlivet. Syyykt vondt til tider! Som knivstikk liksom! Kommer når jeg er oppreist/går og ofte sammen med en kynner.

Ja sånn kjennes det ut her også, men kommer faktisk ofte når jeg står rett opp og ned eller når jeg sitter tilbakelent på sofaen, veldig vondt.. Samboer trodde jeg var i fødsel[emoji23][emoji28] Klarer ikke å bli klok på om det er nedpress eller bekkensmerter..[emoji848]

Ja sånn kjennes det ut her også, men kommer faktisk ofte når jeg står rett opp og ned eller når jeg sitter tilbakelent på sofaen, veldig vondt.. Samboer trodde jeg var i fødsel[emoji23][emoji28] Klarer ikke å bli klok på om det er nedpress eller bekkensmerter..[emoji848]
Kan jo være litt av begge deler? :) jeg har begge deler, men hadde bekkensmerter lenge før nedpress, så kan skille de to typene smerte :)

Får du det ved bevegelse? Tror det er at de prøver å komme seg ned i bekkenet. Jeg har likt. Men det er ikke nedpress:)

Får du det ved bevegelse? Tror det er at de prøver å komme seg ned i bekkenet. Jeg har likt. Men det er ikke nedpress:)

Ja det kjennes ut som det er hodet som beveger seg der nede, også stråler det [emoji85] Hva kalles det da[emoji23]?

Ja det kjennes ut som det er hodet som beveger seg der nede, også stråler det [emoji85] Hva kalles det da[emoji23]?

Ikke sikkert vi har det likt da, jeg kjenner ikke hode innvendig liksom, bare ved toppen av symfysen liksom. Nedpress er når man føler tyngdefornæmmelse og mange beskriver det som de har hodet mellom bena etc. Slik har ikke jeg det. Med meg er det nærmeste jeg kommer i beskrivelse av luftsmerter vondt når hun beveger seg å trykkende følelse

Ikke sikkert vi har det likt da, jeg kjenner ikke hode innvendig liksom, bare ved toppen av symfysen liksom. Nedpress er når man føler tyngdefornæmmelse og mange beskriver det som de har hodet mellom bena etc. Slik har ikke jeg det. Med meg er det nærmeste jeg kommer i beskrivelse av luftsmerter vondt når hun beveger seg å trykkende følelse

Jeg kjenner heller ikke direkte hodet, men vet han ligger med hodet ned og jeg kjenner at det er i forbindelse med bevegelse «der nede» at det stikker til. Kjenner ikke tyngdefornemmelse, kun stikkende strålende smerte.. [emoji848]

Jeg kjenner heller ikke direkte hodet, men vet han ligger med hodet ned og jeg kjenner at det er i forbindelse med bevegelse «der nede» at det stikker til. Kjenner ikke tyngdefornemmelse, kun stikkende strålende smerte.. [emoji848]

Ligger hodet langt ned da? Jeg kjente det ikke sist heller. Men mi lå høyt i bekkenet hele veien da!

Ligger hodet langt ned da? Jeg kjente det ikke sist heller. Men mi lå høyt i bekkenet hele veien da!

Det kjennes ut som han ligger veldig høyt egentlig (veldig ømme ribben hele tiden) kjenner ham rett under ribbena. Om hodet ligger langt nede vet jeg ikke, men når jeg får disse smertene kjennes det sånn ut..

kan være at det oppleves ulikt for oss. førstegangs her og - men da jeg fikk føle på nedpress var det ingen tvil. kjenner trykk overalt "der nede" -litt som å ha en vannmelon i rumpa :P hehe

kan være at det oppleves ulikt for oss. førstegangs her og - men da jeg fikk føle på nedpress var det ingen tvil. kjenner trykk overalt "der nede" -litt som å ha en vannmelon i rumpa :P hehe

Ja sånn er det ikke her[emoji23] Men ja, det er sikkert litt ulikt!

kjennes ut som han ligger og vugger på en ballong som snart sprekker [emoji86]

Back
Topp