Nedpress

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Først av alt, jeg spør fordi jeg lurer og har ikke opplevd det før :-)

Hvordan kjennes nedpress ut og når kan det være vanlig at det starter, altså fra hvilken uke? Skjønner på det jeg har googlet at det ikke er alle som får dette :-) Jeg har i skrivende øyeblikk en helt syk følelse nedover i underlivet og det kjennes seriøst ut som at det er noe på vei ut :-P Når jeg trykker forsiktig på magen under navlen så er det veldig hardt og jeg kjenner bevegelser omtrent helt nedi hufso:-D Det har vært så mye som har skremt meg dette svangerskapet men jeg er faktisk helt rolig nå selvom det så klart er ubehagelig :-/ Men spennende fordi jeg har aldri hatt det sånn med de andre :-) Skal til lege i morgen så kan nevne det for han da men er så nysgjerrig:-)

Noen som kan svare meg? Er 24 uker i dag :-)

Hei, jeg leste ditt innlegg med interesse fordi jeg har kjent noe lignende, et par ganger (eller litt mer enn det), jeg har da gjerne vært ute og gått eller har sittet inne i en bil når det plutselig begynner på en måte å pulsere nederst i magen og det virker som om hun sparker ned og ut. Jeg har tenkt at bevegelses-bølger forplanter seg i livmoren og noen ganger kan selve sansefornemmelsen kjennes lenger nede enn der hvor det faktisk er bevegelse. Jeg har dog aldri hørt om "nedpress" før og er derfor spent på flere svar!!

En høygravid venninne beskriver nedpress nøyaktig på samme måten som du gjør, så er nok ganske sikkert det. Jeg har hatt nedpress de siste dagene jeg også, men hos meg har det ikke føltes så ekstremt, mer som om jeg har en tung stein nederst i magen som presser/drar nedover. Iflg jordmora mi oppleves nedpress forskjellig litt avhengig av hvor langt man har kommet. Så tidlig som jeg er nå (23+2) så vil ikke tyngdefølelsen nødvendigvis være like stor som de som f.eks er 30 uker på vei, men siden du bærer tvillinger er det nok litt anderledes for deg. Jeg har jo 1 unge på ca. 1/2 kg inni der mens du har to :p

En høygravid venninne beskriver nedpress nøyaktig på samme måten som du gjør, så er nok ganske sikkert det. Jeg har hatt nedpress de siste dagene jeg også, men hos meg har det ikke føltes så ekstremt, mer som om jeg har en tung stein nederst i magen som presser/drar nedover. Iflg jordmora mi oppleves nedpress forskjellig litt avhengig av hvor langt man har kommet. Så tidlig som jeg er nå (23+2) så vil ikke tyngdefølelsen nødvendigvis være like stor som de som f.eks er 30 uker på vei, men siden du bærer tvillinger er det nok litt anderledes for deg. Jeg har jo 1 unge på ca. 1/2 kg inni der mens du har to :p

Betryggende å vite at det ikke er jeg som er helt på villspor da :-) Det har gitt seg i dag, det har det men i går kveld og i natt, fytti katta :-D Men da vet jeg hvertfall at det er det da :-)

Jeg har hatt veldig nedpressfølelse fra uke 20. Spesielt etter jeg har sitti lenge, og når jeg har gått mye. Fikk forklaring på at det kunne komme av det økte blodvolum som er nedentil. Jeg har i tillegg til dette hatt masse kynnere innimellom. Jeg har lurt litt om den foranliggende morkaken min(som ligger langt nede) kan være med på å øke denne følelsen. Men det er bare spekulasjoner. Men til tross for nedpress og kynnere fra uke 20, så er frøkna fortsatt trygt inni magen. Så får håpe det fortsetter sånn:happy:

Jeg hadde ikke nedpress i første svangerskap, i andre fikk jeg det de siste ukene før termin og nå tredje svangerskap har jeg allerede hatt det i flere uker. Hos meg kjennes det ut til tider som at noe er på vei ut der nede, men mest bare tyngdefølelse i hele underlivet og over skambenet/nederst del av magen. Det blir verre om jeg står eller sitter lenge i samme stilling, eller går mye. Forsvinner når jeg legger meg flatt

Jeg hadde ikke nedpress i første svangerskap, i andre fikk jeg det de siste ukene før termin og nå tredje svangerskap har jeg allerede hatt det i flere uker. Hos meg kjennes det ut til tider som at noe er på vei ut der nede, men mest bare tyngdefølelse i hele underlivet og over skambenet/nederst del av magen. Det blir verre om jeg står eller sitter lenge i samme stilling, eller går mye. Forsvinner når jeg legger meg flatt
God beskrivelse på hvordan det føles.. Forsvinner også hos meg når jeg legger meg ned:)

Back
Topp