Nedpress

to_gullgutter<3

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Hvordan kjennes nedpress hos dere? Her stikker det veldig ofte sånn at jeg rykker til og man ser i ansiktet mitt at det er vondt, også kjennes det nesten hele tiden ut som at halve ungen står i åpningen og jeg føler jeg må knipe igjen så alt ikke skal dette ut. Men noen ganger kjenner jeg det bak i rompa også, ikke bare i skjeden, skal det være sånn da? Og skal det være så j**** smertefult?

Last edited:
Har det slik som du beskriver, og ja det innebærer litt smerte, ganske sikker på at det blir værre når de faktisk bestemmer seg for å komme ut. Ubehagelig følelse da, helt enig :)

Får sånne vonde stikkninger også av og til, nedpress, livmor som vokser, nerver i press, alternativene er mange :)

Ubehagelig følelse! Husker det fra jeg gikk gravid med dattera mi. Måtte stoppe å gå når jeg fikk nedpress for det var så ubehagelig.. Føltes jo ut som ungen skulle falle ut :P

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Men jeg synes ikke det var smertefult, bare veldig ekkelt/ubehagelig når det skjedde.

Har det slik som du beskriver, og ja det innebærer litt smerte, ganske sikker på at det blir værre når de faktisk bestemmer seg for å komme ut. Ubehagelig følelse da, helt enig :)

Får sånne vonde stikkninger også av og til, nedpress, livmor som vokser, nerver i press, alternativene er mange :)
Ja, helt klart værre å føde/rier :P men hadde aldri nedpress sist, han festa seg ikke og lå langt oppe, så føltes aldri ut som nå! Får vel bare holde ut, leste at det kan være Pga slapp bekkenmuskulatur og det stemmer bra ;)
Men jeg synes ikke det var smertefult, bare veldig ekkelt/ubehagelig når det skjedde.

Her er det veldig vondt, men kanskje jeg bare er veldig pinglete :)

For meg gjør d også vondt, men jeg tror at det kommer av hodet som presser på nerver eller muskler.. Spurte jordmor..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Synes det er ubehagelig og noen ganger kjennes det ut som at han har en kniv til å sprekke hele posen med:p
Kjenner mye nedpress, men han har ikke festa seg. Han må ikke feste seg for å kjenne nedpress?

Jeg har nedpress uten at han har festa seg..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, må sikkert ikke det, mente bare at når han er festa så er han vel så langt nede som mulig. Hadde bittelitt nedpress de siste dagene sist, men ikke så mye som nå. Sist gang var han langt oppe og jeg hadde veldig press på ribbein og lunger mens denne gangen har magen sunket :)

Han her har også den kniven, haha!! Ringte føden og hørte og de mente det ikke var noe farlig i alle fall, det regnet jeg jo heller ikke med, er bare litt nervøs for å føde før i uke 38 når de andre er kommet hjem igjen :)

Her er hodet heller ikke festet, men det kjennes ut som noen stapper en kniv oppi hufsa til tider allikevel! :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp