Nedpress

hensja

Glad i forumet
VIP
Føler et veldig "nedpress" i underlivet når jeg står og går. Føles nesten som om underlivet mitt er i ferd med å vrenge seg (beklager detaljene). Er dette vanlig? Er det grunn til bekymring? Hadde ikke dette i første svangerskapet, men ser for meg at det kommer nå fordi det er graviditet nr. 2, og kanskje litt ekstra siden det er tvillinger?!? Det er i alle fall ubehagelig! Noen andre som også kjenner på dette?

Jeg har ubehagelige smerter i underlivet jeg og, nedpress og smerter, spurte jordmor i forrige sv.skap og fikk beskjed om at de var modningsrier. Smerten minner om å få strikkepinner stukket opp i herligheten ;) og herlige lykke..... Ikke lenge igjen nå :)

Jeg har ubehagelige smerter i underlivet jeg og, nedpress og smerter, spurte jordmor i forrige sv.skap og fikk beskjed om at de var modningsrier. Smerten minner om å få strikkepinner stukket opp i herligheten ;) og herlige lykke..... Ikke lenge igjen nå :)

Venter også tvillinger og føler også samme nedpresset. Føles som jeg har blitt banket med balltre der nede:) husk at det er mye tyngde med tvillinger!

Hmm, kjenner ikke så mye til det når jeg står/går. MEN når jeg skal tisse så føles det ut som hele underlivet synker ned. Er også litt ømt å tørke seg.

...er vel bare at det begynner å bli trangt og presset merkes.. har hatt det på alle mine 3 også denne 4. gangen rundt den tiden du er i nå. 

Men nå ha lille her i magen lagt seg med hodet ned og begynte å legge seg til.. og det er vanlig at de gjør tidligere ved flergangs..

Godt å høre jeg ikke er den eneste!

føler at hele tissen skal dette av når jeg sitter på do. hvis jeg går eller står lenge må jeg av og til "holde det på plass". Har også satt personlig rekord i bollemus. skikkelig sexy!

Husker det føltes sånn etter fødselen sist, da satt jeg på foten for å slippe å bekyre meg for at hele sulamitten skulle dette av. den henger på ennå;) men ubehagelig er det og i følge min jordmor, helt normalt. (Legen min ble litt brudd da jeg sa det føltes ut som om den kom til å falle av. den kunne ikke det mente han)

Jeg hadde en del nedpress i første svangerskap, men har ikke merket så mye til det enda. Jeg har vært veldig flink å ta knipeøvelser, det skal visstnok hjelpe. Men jeg merker at det blir tyngre på bekkenbunnen og det må jo du som har to merke enda mer. Husk å ta gode pauser, med beina høyt og knip, knip, kniiip :)

Back
Topp