Nedpress

marihewn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er i uke 21 og har mye nedpress.. Er 2gangsføden, Er dette normalt siden jeg har født før`?

Jeg har også følt det innimellom. Jeg er også 2 gangs gravid. Litt ubehagelig til tider.. 

Okei Da er det vell normalt da!:):) Man går fort i tenkeboksen når man er gravid! hehe

Jeg har veldig mye nedpress, er også andregangs, og jeg har i hvertfall fått beskjed av legen om å ta det mer med ro... Ble sykemeldt de siste 2 ukene jeg hadde igjen på jobben bl.a... 

Tror nok det er vanlig, samtidig som vi bør ta signalene og roe ned når kroppen krever det. På "familieutflukt" en dag ignorerte jeg hvor sliten jeg var og kynnere og hele pakka. Børstet det av meg og fortsatte i samme tempo. resultatet var at jeg var sengeliggende i nesten en uke, med pustevansker pga sinte muskler bl.a...  Jeg lærte leksa mi :P 

Oppsummert: Ja jeg tror det er helt normalt å merke mer til sånt når man har vært gjennom det tidligere, det er nok ikke farlig i seg selv, men man bør samtidig ta hensyn til det. Når man har vært gjennom det tidligere har man jo også dermed et barn hjemme som også krever sitt av mor, og det må prioriteres forran andre ting... 

Takk for fint å utfyllende svar rugekasse!:)

Har en svært aktiv 2åring hejmme og en mann som jobber borte 14 dager og hjemme 14 dager:) + at jeg jobber på 0-3års avd i barnehage og er i 100% jobb:)
Karnsje jeg skal vurdere en liten sykemelding siden nedpresse er ENORMT

Jeg har også dette..er 2 gangsfødende m ei jente på 2 fra før. Er skikkelig ubehagelig. Vurderer nå en sykemelding.

Har også hatt nedpress til tider og vært og snakka med jordmor på føden om det, er helt normalt. Bare det ikke blir for tungt på en måte, og om jeg fikk kraftige kynnere så burde jeg ringe de for å få sjekka.
Nå venter jeg to da, så fått beskjed om og ta det pent pga nedpress..

Men det er normalt når man har født før ;) Pass på og hvil deg når du merker det er værst :)

Hva er nedpress og hvordan føles det?? Lurer på om jeg og kanskje kan ha det.. Usikker for er førstegangsfødende:)

Har også mye kynnere og nedpress... Er 2.gangs.. Husker ikke at det begynte så tidlig sist gang :-/

Jeg også lurer på hva nedpress er?

Har også en del nedpress. Hadde det forrige gang også - med barn nr to. Begynte ganske tidlig i svangerskapet også, begge gangene, og det kan være rimelig ubehagelig.
Første gang jeg var gravid opplevde jeg ikke dette.

Jeg har også dette pluss endel kynnere. 

Er 5 gangsfødene jeg da, og har aldri merket det så tidlig som nå. Har vert inne på kontroll pga dette og mållt livmorhals til 33 mm, noe som vist nok var helt fint. 

Prøver å ta det roligere i hverdagen men det er omtrent umulig når hverdagen går sin gang med aktiviteter osv, så passer godt på meg selv. 

jeg tenker at en må ta det litt med ro så sant en har sjangs til dette når en kjenner det slik hvis ikke må kjenne godt etter kroppen hva den forteller deg ang kynnere og nedpress.

hei, jeg har å veldig nedpress, er også andregansfødene. .legen min har sjukmlt meg 70% pga jober som frisør å står mye, da det bli verre. .

Back
Topp