Nedpress..?

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Jeg har begynt å få det jeg tror er nedpress. Når jeg reiser meg fra sofaen o.l. så er det ikke bekkenet som er verst lenger, det er smerter nederst i magen. Det gir av og til gangvansker i tillegg, og plutselige press på blæren der jeg føler jeg må knipe igjen.

Høres det ut som det? I så fall, har det noe betydning for noe eller er det er ufarlig og normalt på denne tiden?

Dette gir deg vel sikkert ikke så mye svar, men jeg hadde det ganske likt som det du forklarer på slutten av svangerskapet. Regnet med at dette var nedpress utifra det jordmoren min sa. Dette var ca i uke 37-38. Fødte på termin. 
Sikkert noen andre her som vet det bedre enn meg :)

Takk for svar :)

Noen flere med noen som helst meninger? 

det er ikke kynnere du har da? hos meg kan det nemlig føles sånn du beskriver det med press på blære og vansker med å gå..

L86 skrev:
det er ikke kynnere du har da? hos meg kan det nemlig føles sånn du beskriver det med press på blære og vansker med å gå..

Tror ikke det, men kan sjekke nøyere om magen er hard (den blir det av kynnere sant?). Jeg merker i alle fall ikke noe annet som minner om kynnere, men så har ikke jeg hatt det heller så vidt jeg vet så vet ikke hvordan det kjennes ut heller 

Sjakkruta skrev:

L86 skrev:

Tror ikke det, men kan sjekke nøyere om magen er hard (den blir det av kynnere sant?). Jeg merker i alle fall ikke noe annet som minner om kynnere, men så har ikke jeg hatt det heller så vidt jeg vet så vet ikke hvordan det kjennes ut heller 

ja den strammer seg, og blir helt hard.. 
håper du finner ut av det, lykke til

Tror ikke det er nedpress, men babyen som presser på nervetråder.
Nedpress er mer intenst, og det kjennes ut som ungen nesten er på vei ut.. ihvertfall er det slik for meg, og for flere andre jeg kjenner.

Takk for svar dere :)

Tror ikke det er kynnere. Magen blir ikke hard, og det er der liksom mer eller mindre hele tiden. 

Jeg skal til jordmor rett over påske, så får vel høre med henne.

Imogene skrev:
Tror ikke det er nedpress, men babyen som presser på nervetråder.
Nedpress er mer intenst, og det kjennes ut som ungen nesten er på vei ut.. ihvertfall er det slik for meg, og for flere andre jeg kjenner.

Ja, sånn var det her òg ... Hadde det sånn 2-3 uker før jeg fødte

Back
Topp