Nedpress... Uke 27

Dobbel lykke <3 2014

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Husker egentlig ikke hvortid det startet, men har kjendt en stund på at ting liksom blir presset ned.
Viss jeg har sittet eller ligget lenge og så står opp og går, så føles det nesten som at alt er på vei ut.... Føler liksom at eg må holde magen oppe. Orker ikkje gå så lenge når det er sånn og setter meg fort ned igjen. Og da kan det ha gått over til jeg skal reise meg igjen neste gang. Kjenner det ikke når heg ligger. Er ikke smertefult, men ganske ubehagelig... Jeg er nå 27+3 uker på vei med tvillinger.

Har også to ganger kjent kynnere som har gitt nedpress. Den ene gangen jeg kjendte dette var etter at jeg hadde sittet lenge i bilen og så skulle begynne å gå. Varte i ca 5 sekunder kansje (?) . Dette er nå to uker siden, og ikke kjendt det siden.

Men det første jeg skriver om har jeg hatt seinest i dag. Er enkelte dager jeg kan si at jeg føler meg tungt, at magen føles tung, er ofte de dagene nedpresset er verst.

Noen som har hørt om lignende, eller har kjendt på det selv??

Kjenner ofte på nedpress følelsen selv, og spesielt i forbindelse med kynnere.. Kommer somregel når jeg går/står ei stund om gangen.. Nå er jeg 100% sykmeldt pga. Bekkenet, så tar dagene stortsett veldig med ro, men er vi ute å farter er det ofte så det blir ubehagelig..

Har ikke snakka med lege/jordmor om dette, da det er noe som har kommet mer de siste ukene, etter sist kontroll, men skal nevne på det på neste kontroll om en uke:).. Hadde noe nedpress forrige gang også, men mener det starta endel senere i svangerskapet, men var ikke plaget med kynnere som jeg merka noe til den gang.. Jeg er forresten 28 uker i morgen...

Har endel nedpress jeg også, i tillegg så stikker det innimellom inni der nede, mens jeg har kynnere og det presser ned! Er 31+3, du med tvillinger bør vel sjekke lengden på livmorhalsen innimellom? sjansen for at du føder før termin er jo endel større enn for oss andre med 1 i magen :)

Tusen takk for svar :-) Ja har hørt at det kan vere lurt å sjekke lengden på livmorhalsen, dette er ikkje blitt gjort. Skal til fastlegen neste uke og skal nevne det for han då ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp