Nedpress/ "smerter" i underlivet?

Junibaby

Betatt av forumet
Har den siste uka opplevd å ha rett og slett litt vondt mellom beinan, i underlivet. Ikke direkte smertefullt, men akkurat som om lilleprins har ligget å stanget ned i bekkenet/underlivet. Merker det spesielt om morgenen. Er 28+2, men det er kanskje normalt? Er det dette de kaller nedpress? Andre som har opplevd det?

Aner ikke om det er nedpress. Men har hatt vondt i underlivet de siste dagene jeg også, kjennes ut som noen har tuppa meg i tissen rett og slett :p akkurat nå satt jeg på gulvet og oppdaga at underlivet hadde sovna, aldri opplevd før :o er 26+2 idag.

Var hos fysio på tirsdag. Han fant noen punkter på lårene og fortalte meg at etterhvert som man vokser og kroppen belastes på en annen måte så får man stramme muskler på de punktene. Det fører igjen til smerter i underlivet og skambeinet.
Kan trygt si at det var jævlig vondt når han trykka på de, men i dagene etter har jeg ikke hatt like vondt i underlivet :)
Han sa det var veldig normalt hos gravide, så kanskje det er noe slikt du kjenner på?

Sånn har jeg hatt siden uke 20... jeg har bekkenløsning, som både er forran i symfysen (sviende, press nedover, som om ungen skulle falle ut innimellom! ) og bak.. kan jo være litt av det samme :-/

Ja, er forsåvidt 50% sykemeldt grunnet bekkenløsning, så det kan jo rett og slett være noe av det som hører med bekkenløsningen :)

Føler mye nedpress spesielt når jeg skal på do, uansett hva jeg må :) føles ømt og tungt nedi der liksom.

Hadde en uke eller to (rundt uke 24-26) hvor jeg følte meg litt støl nedentil. Som om jeg hadde vært på ridetur og ble støl etterpå. Ikke merket noe til det denne uken (27+5 i dag).

Tenker mye forberedelser skal skje der nede i tiden som kommer, så ikke så rart at det kjennes annerledes ut.

Har du en ekkel følelse ville jeg spurt jordmor om hva hun tenker.

Off ja eg har fått bekkenløysning så eg har veldig vondt i symfysen å er hoven i underlivet . Er ikke noe godt

Back
Topp