Nedpress og mensmurringer

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Flere som har den typen modningstegn?
Jeg aner jo egentlig ikke hvordan nedpress kjennes ut, men her stikker det der nede, samtidig som det kjennes ut som at babyen prøver å grave seg ut! :p Kjennes ut som at han stanger hodet nedover og nedover. Også har jeg mensmurringer innimellom. Heldigvis er det ikke konstant, bare noen få ganger om dagen. :)
Har lest at man er heldig dersom man kjenner dette allerede nå, og at fødselen ikke kommer til å være så lang når man i forkant har hatt det sånn, pga at det utvider livmoren og man gradvis åpner seg?!
Håper det stemmer, OG at lillegutt holder seg inni magen til 2014! :) :p
 
Har hatt det slik i flere uker, sammen med vonde kynnere. Skikkelig ubehagelig, men det skal visst være bra i forkant av fødsel. Satser på at det stemmer ;)
 
Woho!!! Da håper vi på det, har hatt kynnere som jeg har merket i mage, rygg og lår de siste dagene. Våkner av de på natta til og med :p Hodet er festet og ligger så lang nede at jeg kan kjenne det... Men så lenge jeg ikke stresser for mye, greier jeg å holde kynnerene i sjakk :)
 
Flere som har den typen modningstegn?
Jeg aner jo egentlig ikke hvordan nedpress kjennes ut, men her stikker det der nede, samtidig som det kjennes ut som at babyen prøver å grave seg ut! :p Kjennes ut som at han stanger hodet nedover og nedover. Også har jeg mensmurringer innimellom. Heldigvis er det ikke konstant, bare noen få ganger om dagen. :)
Har lest at man er heldig dersom man kjenner dette allerede nå, og at fødselen ikke kommer til å være så lang når man i forkant har hatt det sånn, pga at det utvider livmoren og man gradvis åpner seg?!
Håper det stemmer, OG at lillegutt holder seg inni magen til 2014! :) :p
Jada, kjenner på det der. Men det er ikke sikkert ting går fortere likevel. Men vi kan håpe. Kynnerne har blitt vondere i det siste, og det presser mye mer nedover når de kommer.
Men det er nok en stund igjen å vente enda. Er 35 uker i dag.
 
Samme situasjon her. Holder på og bli gal. Det er ubehagelig, men man venner seg til det også gitt;-P
Føler magen har sunket også. Kjempe masse vann i kroppen! Gleder meg til han kommer :)
 
Jeg vet ikke om det er det jeg kjenner:p noen ganger når jeg går eller beveger meg får jeg vondt helt nede ved tissen på en måte:p hehe. Har fått vite at hodet har festet seg og ligger veldig langt nede. Får også innimellom stikkinger nederst i ryggen. Det er ganske vondt, men går over og er ikke hele tiden heldigvis:) så vet ikke om det er modnings tegn eller nedpress eller no?:p hehe.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Jeg vet ikke om det er det jeg kjenner:p noen ganger når jeg går eller beveger meg får jeg vondt helt nede ved tissen på en måte:p hehe. Har fått vite at hodet har festet seg og ligger veldig langt nede. Får også innimellom stikkinger nederst i ryggen. Det er ganske vondt, men går over og er ikke hele tiden heldigvis:) så vet ikke om det er modnings tegn eller nedpress eller no?:p hehe.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
Vi nærmer oss, ganske enkelt! Det strekker og tøyer på "nye" steder. Urk! :)
 
Vi nærmer oss, ganske enkelt! Det strekker og tøyer på "nye" steder. Urk! :)

Ja det kan du si!! Det ble litt mye gåing på meg i går, og føler meg nesten litt "støl" nedentil:p hehe. Vi får bare klare oss igjennom de siste kroppslige greiene så får vi snart møte våre små mirakler:D

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Jeg er 33+3, og har også mye vondt nedentil. Det ene er når jeg våkner om morgenen, særlig om jeg må veldig tisse. Da har jeg skikkelig gangsperre kjennes det ut som, og det stråler mot lyskene. Ellers har jeg litt stikking og rett og slett litt vondt nedentil. Ikke veldig vondt, men nok til at jeg kjenner det... Ellers har jeg nå fått bekkenløsning, både smerter i symfysen, lårene og i korsryggen. Føler meg rett og slett veeeeldig stiv og støl og tung! Har gode og dårlige perioder iløpet av dagen, men er veldig sliten og tåler å gjøre lite og lite stress og bråk rundt meg. Ble fullt sykemeldt denne uken. Har forøvrig mye kynnere, og syns de er ganske kraftige til å være såpass lang tid før. Men husker ikke helt fra tidligere svangerskap når de begynte å bli skikkelig sterke.. i forbindelse med kynnerne får jeg selvfølgelig nedpress, morsomt dersom jeg ikke har tilgang til toalett da :p Så sånn er det hos meg.. Jeg kjenner at jeg begynner å bli ganske lei, men har egentlig ikke gjort noe klart til den lille kommer, eller til jul, så har jo strengt tatt mye å gjøre før den kan komme :p
 
å må bare slenge meg på her :) i dag er jeg 34 uker på vei. Haar så vondt nedentil at jeg sliter med å gå om morgenen. Vagger liksom bare rundt. Skikkelig ubehagelig :( skal ikke på utredning før 17 Des :) men har time hos jordmor 11 des :) var litt spent på om det skulle være slik , så vart litt glad når jeg fant denne tråden innpå her :) så med andre ord er det mye som tyder på at knøtten har snudd seg og festet hodet ??? :)
 
Jeg må bare spørre dere..
Lille gutt ligger med hodet ned, ryggen til venstre under ribbeina og føttene til høyre under ribbeina sist kontroll..
Nå kjennes det anderledes ut for jeg kjenner press nedentil når jeg går (ubehagelig) og føles ut som jeg må tisse hele tiden, og sparkene/bevegelsene har nå kommet fra å være på høyre siden ve ribbeina til å kjennes mellom begge ribbeina, i mellomgulvet på en måte :)
Tror dere hode har festet seg da? Hvordan vet dere at hodet er festet?
 
Jeg må bare spørre dere..
Lille gutt ligger med hodet ned, ryggen til venstre under ribbeina og føttene til høyre under ribbeina sist kontroll..
Nå kjennes det anderledes ut for jeg kjenner press nedentil når jeg går (ubehagelig) og føles ut som jeg må tisse hele tiden, og sparkene/bevegelsene har nå kommet fra å være på høyre siden ve ribbeina til å kjennes mellom begge ribbeina, i mellomgulvet på en måte :)
Tror dere hode har festet seg da? Hvordan vet dere at hodet er festet?
Om han har festet seg er vanskelig å si, men han har sikkert sunket lenger ned. Det er typisk å kjenne på blæra. Det blir også ofte lettere å puste. Hvis du har bekkenløsning så blir ofte denne mer stabil når baby fester seg. Ble iallefall det med nr. 1 for meg. Hos flergangsfødende fester det seg ofte ikke før fødselen er igang. Dessverre for min bekkenløsning. Men tissetrangen har jeg fått, og nedtrykk og stikkinger nederst i magen og øverst i skjeden. Men det er bare tegn på at det tøyes.. 5 uker igjen enda for min del. :(
Vanskelig å kjenne på seg selv om hodet er festet, vil jeg tro. Jordmor kan kjenne det når hun forsøker å rikke på babyens hode.
 
Om han har festet seg er vanskelig å si, men han har sikkert sunket lenger ned. Det er typisk å kjenne på blæra. Det blir også ofte lettere å puste. Hvis du har bekkenløsning så blir ofte denne mer stabil når baby fester seg. Ble iallefall det med nr. 1 for meg. Hos flergangsfødende fester det seg ofte ikke før fødselen er igang. Dessverre for min bekkenløsning. Men tissetrangen har jeg fått, og nedtrykk og stikkinger nederst i magen og øverst i skjeden. Men det er bare tegn på at det tøyes.. 5 uker igjen enda for min del. :(
Vanskelig å kjenne på seg selv om hodet er festet, vil jeg tro. Jordmor kan kjenne det når hun forsøker å rikke på babyens hode.
Okay, jeg synes egentlig bekkenløsninga har blitt værre? :p og mer tissetrang ja :)
Jeg går ikke til jordmor, kun lege..
Det stikker noen ganger i tissen ja, og har skikkelig vonde ubehagelige stikkinger i lysken, typ ligament (?) smerter.. Heter det ligament? :p
Ting forandrer seg fort nå.. Har 5 uker igjen jeg å .. Har termin dagen etter deg :)
 
Okay, jeg synes egentlig bekkenløsninga har blitt værre? :p og mer tissetrang ja :)
Jeg går ikke til jordmor, kun lege..
Det stikker noen ganger i tissen ja, og har skikkelig vonde ubehagelige stikkinger i lysken, typ ligament (?) smerter.. Heter det ligament? :p
Ting forandrer seg fort nå.. Har 5 uker igjen jeg å .. Har termin dagen etter deg :)
Ja, vi kjenner det nok ganske likt! Og kynnerne mine har blitt mer intense, syns jeg. Men de er langt unna rier fremdeles! Ligamentsmerter er vondt, kan særlig kjenne det hvis bebis finner ut han skal skikkelig strekke på seg! Stikker til skikkelig!
 
Ja, vi kjenner det nok ganske likt! Og kynnerne mine har blitt mer intense, syns jeg. Men de er langt unna rier fremdeles! Ligamentsmerter er vondt, kan særlig kjenne det hvis bebis finner ut han skal skikkelig strekke på seg! Stikker til skikkelig!
Ja, det gjør jævlig vondt synes jeg.. Nesten så tårene sprenger når jeg får det.
Kynnere tror jeg at jeg aldri har hatt? Har hvertfall ikke merket noe til det, tror jeg...
 
Ja, det gjør jævlig vondt synes jeg.. Nesten så tårene sprenger når jeg får det.
Kynnere tror jeg at jeg aldri har hatt? Har hvertfall ikke merket noe til det, tror jeg...
Magen blir helt hard og stram under kynnere - varer opptil et minutt. Det kan være vanskelig å skille fra når bebis finner ut at han skal strekke seg helt ut. :)
 
Back
Topp