Nedpress og maserier ...

Pernille88

Betatt av forumet
Hei alle fine dere :)

Jeg er gravid uke 28+4, og kvier meg så veldig med og ringe fødeavd. Men i det siste (kanskje siste 2 døgn i alle fall på det verste) så har jeg hatt så innmari nedpress, jeg er gravid med nr 2, og dette opplevde jeg aldri med hun første. Nå skal det sies at vi kom hjem for et par timer siden etter en liten miniferie i dyreparken i Kristiansand hvor det har vært MYE gåing og styr. Tok opp dette med jordmor før vi dro at jeg kjente mye nedpress og da spesielt når jeg satt på huk, hun sa det var helt normalt for andregangs. Men når vi kom hjem nå tok jeg meg en dusj og når jeg vasket meg nedentil kjente jeg at det var ganske hovent der nede og varmt :/ da må jeg innrømme at jeg skvatt litt og tørr jo for pokker meg ikke og se :p haha! Bare lurer på om noen andre kanskje har opplevd det samme eller vil alle her inne si at jeg burde ringe fødeavd?
 
Ring fødeavd å hør. De vet dette bedre enn oss og gir deg riktig råd. Det betyr ikke at du må inn men hvis de synes det så er det jo det du skal :)
 
Jeg tenker også at det er greit å ta en telefon til føden for sikkerhets skyld for å få råd :) Men det kan ikke være åreknuter nedi der? Jeg har en venninne som var veldig plaget med det i sitt svangerskap, og det var visst veldig ubehagelig, og jeg mener hun sa det var hovent nedentil. Kanskje du burde tørre å ta en titt? :p
 
Jeg tenker også at det er greit å ta en telefon til føden for sikkerhets skyld for å få råd :) Men det kan ikke være åreknuter nedi der? Jeg har en venninne som var veldig plaget med det i sitt svangerskap, og det var visst veldig ubehagelig, og jeg mener hun sa det var hovent nedentil. Kanskje du burde tørre å ta en titt? :p

Jeg tok en titt og det så ikke ut som noen åreknuter hvertfall, men kan se ut som det er litt hovent faktisk. Det er jo så ubehagelig at jeg ikke klarer og gjøre noen verdens ting, sitter bare og gråter :( hvis jeg ringer føden så forstår jeg liksom ikke helt hva de kan gjøre heller, for leser på Ullevål sine sider at det er helt normalt og at jeg bare må gjøre knipeøvelser :/
 
Jeg tok en titt og det så ikke ut som noen åreknuter hvertfall, men kan se ut som det er litt hovent faktisk. Det er jo så ubehagelig at jeg ikke klarer og gjøre noen verdens ting, sitter bare og gråter :( hvis jeg ringer føden så forstår jeg liksom ikke helt hva de kan gjøre heller, for leser på Ullevål sine sider at det er helt normalt og at jeg bare må gjøre knipeøvelser :/

Ring føden uansett. Kan hende kombinasjonen av alt gjør situasjonen litt annerledes :) Det er uansett bedre å ringe, om så bare for å lette på bekymringene og få råd av faktisk helsepersonell.
 
Jeg tok en titt og det så ikke ut som noen åreknuter hvertfall, men kan se ut som det er litt hovent faktisk. Det er jo så ubehagelig at jeg ikke klarer og gjøre noen verdens ting, sitter bare og gråter :( hvis jeg ringer føden så forstår jeg liksom ikke helt hva de kan gjøre heller, for leser på Ullevål sine sider at det er helt normalt og at jeg bare må gjøre knipeøvelser :/
Uff, det høres utrolig ubehagelig ut :( Det kan godt hende de kan komme med noen råd i det minste. Evt om du har en jordmor du kan spørre?
 
Jeg ville også snakket med føden. Å hovne opp nedentil er veldig vanlig pga mer blod i slimhinnene, men alt det andre kan sikkert være greit å sjekke i tilfelle det påvirker livmorhalsen din :)
 
Ring føden og høyr med dei, bedre å ringe ein gong for mykje enn ein gong for lite og om ikkje Anna kan dei roe deg ned via telefon :happy:

Når det e sagt så e det veldig normalt, og særlig etter ein dag med mykje gåing! Prøv å legg press på dåsa, ta ein kald/varm dusj i området og legg deg ned å slapp av, det pleier å hjelpe ein del for meg :)
 
Jeg var hos jm i går. Har det samme «problemet».
Å være hoven nedentil sangen er ganske normalt, mye som skjer der nede:p Et tips var å legge truseinnlegg/bind i fryseren :)
Nedpress på meg viste seg at baby har lagt seg med hodet nedover men ikke festet seg enda.... utrolig ubehagelig da det går utover både søvn og timene på dagen med 3 åringen min:(;) jeg er i uke 32+3 og nå gleder jeg meg til å bli ferdig og se Bebis :dummy:
 
Back
Topp