Nedpress følelse etter fødsel

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Vet det er vanlig å kjenne på nedpress etter fødsel og at bekkenbunnen er veldig svekket. Men følte det hadde blitt mye bedre i mange dager nå, og jeg har trent bekkenbunnen en del og kjent at jeg er blitt sterkere. Nå de siste dagene har det plutselig blitt verre igjen. Liksom sånn det var for over en uke siden. Det er skikkelig vondt når jeg har stått oppreist en stund, og klarer ikke stå lenger, må bare slenge meg nedpå.. Høres dette vanlig ut? Og hvor lenge er det vanlig at en plages med dette?

Er forresten 2,5 uke siden jeg fødte nå. Har sydd noen sting, men bare overfladisk, og det gror fint så vidt jeg vet.
 
Høres helt vanlig ut. Bekkenbunnsmusklene er tøyd og hardt belastet over tid. Det tar nok myyyyye lenger tid før de er trent opp igjen. Dessuten må hcg forsvinne ut av blodet, så du slutter å være ekstra tøyelig. Mye blodomløp også i bekken/livmorområdet, fortsatt en del som skal omorganiseres «nedi der». Ellers er det ikke helt uvanlig å få fremfall av blære/livmor eller begge deler etter graviditet. I så fall vil plagene vedvare. Men da er det god hjelp å få [emoji1303]
 
Back
Topp